|
|||
|
|||
Mysiga restauranger?
Åker på smekmånad Skopelos+Skiathos den 7 juni och längtar JÄTTEMYCKET tills dess!
Tänkte fråga er vana Skiathos-resenärer om ni kan tipsa om någon mysig restaurang med god mat och service??? Jag och min blivande man är på Skiathos en vecka och tar gärna emot tips om bra restauranger. Tack på förhand |
|
||||
|
||||
Sv: Mysiga restauranger?
Finns många mycket bra restauranger på Skiathos.
Kan speciellt tipsa om PLAKES /Homeros |
|
||||
|
||||
Jag kan verkligen rekommendera Restaurang 1901 som ligger i de mysiga gränderna bakom den gamla hamnen. Kanske ett lite dyrare alternativ bland de många restaurangerna men både maten och atmosfären är väl värd varenda krona.
|
|
|||
|
|||
Instämmer helt, 1901 är riktigt bra! Tycker inte att det är direkt dyrt jämfört med andra restauranger i närheten. Marias Pizza är också värt ett besök.
|
|
||||
|
||||
Hej!
Klassikern är ju Windmill som enligt många är den bästa restaurangen på ön. De har ju tom ett speciellt "Honey moon table", som måste bokas i god tid innan. Restaurangen är jättebra med god service. Dock är det kanske lite dyrt, men det kan man ju kosta på sig på en bröllopsresa .... Här kan ni läsa lite mer om stället : http://www.skiathoswindmill.gr/index.htm Hälsningar C@nny |
|
|||
|
|||
Jätte tack för alla tips
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hur är priserna på restaurangerna på Skiathos jämfört med hemma i Sverige?
|
|
|||
|
|||
Priserna är som i Sverige, ibland något lägre. Måste tillägga att det i mitt tycke finns många restauranger man bör pröva innan windmill, utsikten är det dock inget fel på.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och likt utsikten från hotell Poseidon har också Plakes en alldeles underbar sådan. Att sitta ner vid ett bord på Plakes gör att den grekiska maten smakar (om möjligt) ännu bättre! |
|
|||
|
|||
Jag kan rekommendera Ellenikon om ni gillar live bouzoki musik. Man sitter under bar himmel i en smal gränd. God mat, fantastiskt stämning och mkt spontandanser.
Pizza panorama uppe i bergen är en annan favorit. En vidunderlig utsikt ner mot skiathos och skopelos. Fantastisk mat på denna familjetaverna och kostar inte många kronor. |
|
|||
|
|||
Håller med Jeabys om att Ellenikon e helt suverän...god mat och bra musik! En annan favorit är Mesogia,ligger på en tvärgata vid kyrkan och "kuddarna".
Dom har fantastisk god mat tycker jag...den e jätte liten med bord o stolar "på gatan".Nere på Megalli Ammos stranden ligger Hotel Lenio,dom har en Taverna med jätte god och billig mat...jag har bott där flera ggr och ätit både god lunch och middag.. Ni kommer säkert att hitta era favoriter...både billiga och dyra.Lycka till med er Skiathosresa. |
|
|||
|
|||
Jag instämmer att Plakes är urmysigt... Taverna Lenio på Meg ammos stranden blir fantastiskt fint på kvällen när solen gått ner. På meg ammos stranden finns andra alternativ som ligger lika fint som taverna Lenio. Men överhuvudtaget är min självklara favorit Asprolithos...
|
|
||||
|
||||
Windmill är helt ok med jättefin utsikt, men klart överskattat!
Det skrivs mycket, bl.a. att man gärna ska klä upp sig. När vi var där var det en engelskman som kom i flipflop och bar överkropp. Taverna Folia Folia tycker jag är riktigt grekiskt, väldigt trevligt med jättegod mat! Telefon +30 24270 23196 |
|
|||
|
|||
Hej igen Sara...
Titta gärna på mina album i min profil... |
|
|||
|
|||
Jag rekommenderar Tavern Alexandros i Skiathos stad. Den ligger inne bland de små gränderna och borden står under ett stort träd. Ägarna var mycket trevliga och maten var god. En trubadur spelar grekisk musik där varje kväll, vilket bidrar till den goda stämningen.
|
|
|||
|
|||
kan varmt rekommendera restaurang Dionysos på Skiathos, jättebra service o låg mysigt gjorde det med
när jag och min kompis var där september 2009 hade de speciella erbjudanden för 10 euro, då fick vi en stor grekisk sallad + tzatziki till förrätt, efter det kom en valfri huvudrätt o sedan fick man kaffe på maten med päronkonjak o till notan serverades nåt sött i form av glass, panacotta etc allt detta för ca 100 SEK man blev gaaaanska mätt kan jag säga självklart kunde man välja bara någon av dessa rätter till ett hyfsat pris! |
|
|||
|
|||
Instämmer helt med Lajsas förslag om Dionysos!!!
|
|
|||
|
|||
Tack för alla förslag!
Liten sammanfattning: Dionysos : Bra pris och god mat Tavern Alexandros : grekisk musik och trevlig ägare Windmill : Lite dyrare men med fin utsikt och "honeymoon table" Taverna Folia Folia : riktigt grekisk Plakes : fin utsikt Taverna Lenio : god och billig mat Ellenikon : bouzoki musik Mesogia 1901 : lite dyrare men mysigt Marias Pizza Asprolithos Vi kommer säkert att testa några av dessa Restauranger och hitta några egna |
|
|