|
||||
|
||||
Inget kul att vara trollhättebo idag....
Ja, vad ska man säga? Undrar hur det blir i trollhättan med omnejd? Jag själv jobbar inom barnomsorgen, undrar hur det blir med jobbet i framtiden? Arbetslösa får ju inte ha kvar barnen på fritids o förskolor, så det blir ju konsekvenser även hos oss... Ingen kul julklapp till oss Trollhättebor...... Irene |
|
||||
|
||||
Sv: Inget kul att vara trollhättebo idag....
Ja, det var inget roligt besked, även om man ändå visste varthän det barkade. Det är ju precis som du säger .Detta får komnsekvenser, inte bara för Trollhättan, utan även västsverige. I förlängningen för hela Sverige som bilbyggarnation. Naturligtvis är det ju dock värst för er i Trollhättan, då ni är direkt drabbade.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Inget bra Det är ju många Uddevallabor också som jobbar där.
Det kommer ju och drabba väldigt många människor Riitta |
|
||||
|
||||
Nej, fy bubblan. Jag lider med er.
|
|
||||
|
||||
Citat:
15 timmar/vecka medans föräldrarna söker jobb. Mvh Ann |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tänkte aldrig på att vi inte skulle få ha kvar dagisplatsen då jag blev arbetslös och på dagiset visste de att jag var arbetslös. Nu hade vi ändå bara 15 timmar per vecka då Maria var föräldraledig med andra barnet men de borde väl ha reagerat om vi inte skulle få vara kvar. Dessutom är det väl så att du inte är till arbetsmarknadens förfogande om du inte har dagisplats, då kan du inte stämpla heller. Kan det vara olika från kommun till kommun? Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Var lite oklar förrut, förskolebarn (1-5 år) har sin 15 tim placering kvar naturligtvis. Det är FRITIDSBARNEN som inte får vara kvar vid arbetslöshet. Jag jobbar på fritidhem, vi får släppa ifrån oss barnen.
Vi får hoppas på det bästa, regionen har rest sig förr (säger de optimistiska) Irene |
|
||||
|
||||
Spyker har ju lagt ett nytt bud på saab nu... så man vet ju aldrig.
Mvh Ann |
|
||||
|
||||
Jo vi får väl se hur det går med detta, GM vill ju inte sälja till något företag med ryska maffiosos. Det är vad jag hört o läst ialla fall. En anledning (som jag hört) till att försäljningen till "Kinderegg" inte blev av, är att GM inte ville att teknologin o kunnandet inte skulle gå till en stark "konkurent". Men vad vet jag
Irene |
|
||||
|
||||
Citat:
far mojligheten att kopa upp Saab. Lycka till alla Trollhattebor och hoppas att trots alla turer upp och ner far en riktigt God Jul /Lucky |
|
|