Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-05, 18:00
tvniklas tvniklas är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Hotell i Votsalakia

Hej allesammans, första posten i detta forum, men absolut inte det första lästa :-)

Jag har en fråga angående hotell i Votsalakia.
Vi står i valet och kvalet vilket av Afroditi och Veronica vi ska välja.
De ligger i varsin ände av stan, ena har havsutsikt, det andra har pool.

Bägge två känns bra på för förhand, men nu har beslutsångesten slagit till.

Vilket skulle du välja?

Tar gärna emot synpunkter på respektive hotell.

Tack på förhand Niklas
Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 11:00
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Sv: Hotell i Votsalakia

Hej!

Vi har bara bott på Veronica och det var 2005.
Litet mysigt hotell och det var helt ok.
Nära till allt och vi trivdes jätte bra där.
Vi har varit 3 ggr i Votsakakia och den fjärde resan
blir av i Sep. Längtar verkligen tillbaka.
De sista gångerna har vi valt Villa Angela som ligger precis
intill Veronica.
Har bokat Villa Angela även denna gång.
Där trivs vi och det känns nästan som att komma "hem till sommarstugan".

Lycka till med beslutet.
Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 13:17
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Ble nyfiken, bestiller dere rom med havutsikt på Villa Angela?
Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 13:27
Svein B. Svein B. är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Jeg kjenner ikke spesielt til hotellene, men kan uttale meg om beliggenheten. Afrodite ligger i et landlig område. Stranda er rett over veien, men det virket som vannet ikke alltid var helt rent der. Ellers er det et stykke å gå til det meste. Det ligger en og annen taverna på stranda, men det er et stykke til butikker og andre serveringstilbud.

Veronica ligger mye mer sentralt. Hvis jeg husker riktig ligger det i utkanten av Votsalakia mot Kambos. Disse to sentrene ligger svært nær hverandre og har praktisk talt vokst sammen. Du har altså alt du trenger innen meget kort avstand. Også her er stranda praktisk talt rett over veien.
Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 16:04
tvniklas tvniklas är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Tack för alla svar , vi gjorde en helomvändning och bokade hotel Mando i stället.
Centralt och med pool, kan vara skönt på eftermiddagen.

Hoppas det valet var rätt, annars så kändes de andra också rätt, speciellt Veronica, men ingen pool.
Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 17:35

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Ble nyfiken, bestiller dere rom med havutsikt på Villa Angela?

På Villa Angela kan man boka havsutsikt och betala extra för det.
Vi har alltid valt markterass och man ser havet hur bra som helst
även därifrån.
Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 13:22
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Hej

Tänker fortfarande på den himmelskt goda maten man fick på Resturant Anna i utkanten av byn...bland den bästa maten vi ätit i Grekland, glöm inte göra ett besök där

Ha en skön o trevlig resa till den fina ön

//Maggan
Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 00:10
LindaJoh LindaJoh är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lillstrumpa Visa inlägg
Hej!

Vi har bara bott på Veronica och det var 2005.
Litet mysigt hotell och det var helt ok.
Nära till allt och vi trivdes jätte bra där.
Vi har varit 3 ggr i Votsakakia och den fjärde resan
blir av i Sep. Längtar verkligen tillbaka.
De sista gångerna har vi valt Villa Angela som ligger precis
intill Veronica.
Har bokat Villa Angela även denna gång.
Där trivs vi och det känns nästan som att komma "hem till sommarstugan".

Lycka till med beslutet.
har bokat Villa Angela 2 veckor i juli/augusti,kul att höra att det var bra där, blev lite orolig dock när jag sedan såg att det saknas luftkonditionering,hur är det med det,blir det fasligt varmt?
är det lätt att ta sig på utflykter till grannöar?
Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 11:19

Citat:
Ursprungligen postat av LindaJoh Visa inlägg
har bokat Villa Angela 2 veckor i juli/augusti,kul att höra att det var bra där, blev lite orolig dock när jag sedan såg att det saknas luftkonditionering,hur är det med det,blir det fasligt varmt?
är det lätt att ta sig på utflykter till grannöar?

Hej!

Vi har aldrig varit där i Juli eller Augusti. Har varit där i Juni och i September.
Men det finns fläktar att hyra om man vill det. I höstas tog dom 2 euro per dag för det. Vi tänkte hyra en men tyckte sen att det inte behövdes.
Blir det fasligt varmt kan man lätt fixa korsdrag, man har nämligen den dörr ut på baksidan där vi brukar hänga handdukar och badkläder.( om man bor på bottenvåningen villsäga, har aldrig bokat balkong) Men på framsidan av hotellet som vetter mot havet är det skugga hela em och på baksidan är det mkt växlighet som ger skugga på em.

När det gäller utflykter så har Fritidsresor speciella dagar när man kan åka med dom. Man kan välja att åka på egen hand eller med dom. (Patmos)
Man kan även åka på dagstur till Turkiet, 2 olika utflykter. Sen finns en ö turs utflykt oxå.
Vill man åka helt på egen hand går båtarna från Pythagorion till andra närliggande öar.

Städade ur skafferiet i fm och hittade en flaska vitt vin som vi fick av våra vänner sista kvällen i höstas. Den skulle drickas en svinkall vinter kväll när vi längtar ner som allra mest. Hittade även en halv liter ouzo .
Lär bli en grekisk afton inom en snar framtid.
Det ska bli så skönt att komma ner igen, längtar........men den som väntar på nåt gott..........
Bokade förresten hotellrum natten innan avresa och det var tydligen i sista minuten. Fick ett rum men inte dit jag mailat först, dom hade fullt den 31 aug. Konstigt tyckte jag med tanke på att jag tyckte jag var ute i så god tid. Men jag ringde dit vi bodde i höstas och fick ett charterrum.
Kollade runt senare på kvällen och upptäcker att minst en hand full hotell oxå har fullbokat den 31 aug.
Så jag är så glad att jag lyckades knipa ett rum. Bor på Åland och åker hemifrån dagen innan avresa.

Hoppas ni får en trevlig semester och att ni oxå blir nöjda med hotellvalet.

Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 12:27
LindaJoh LindaJoh är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lillstrumpa Visa inlägg
Hej!

Vi har aldrig varit där i Juli eller Augusti. Har varit där i Juni och i September.
Men det finns fläktar att hyra om man vill det. I höstas tog dom 2 euro per dag för det. Vi tänkte hyra en men tyckte sen att det inte behövdes.
Blir det fasligt varmt kan man lätt fixa korsdrag, man har nämligen den dörr ut på baksidan där vi brukar hänga handdukar och badkläder.( om man bor på bottenvåningen villsäga, har aldrig bokat balkong) Men på framsidan av hotellet som vetter mot havet är det skugga hela em och på baksidan är det mkt växlighet som ger skugga på em.

När det gäller utflykter så har Fritidsresor speciella dagar när man kan åka med dom. Man kan välja att åka på egen hand eller med dom. (Patmos)
Man kan även åka på dagstur till Turkiet, 2 olika utflykter. Sen finns en ö turs utflykt oxå.
Vill man åka helt på egen hand går båtarna från Pythagorion till andra närliggande öar.

Städade ur skafferiet i fm och hittade en flaska vitt vin som vi fick av våra vänner sista kvällen i höstas. Den skulle drickas en svinkall vinter kväll när vi längtar ner som allra mest. Hittade även en halv liter ouzo .
Lär bli en grekisk afton inom en snar framtid.
Det ska bli så skönt att komma ner igen, längtar........men den som väntar på nåt gott..........
Bokade förresten hotellrum natten innan avresa och det var tydligen i sista minuten. Fick ett rum men inte dit jag mailat först, dom hade fullt den 31 aug. Konstigt tyckte jag med tanke på att jag tyckte jag var ute i så god tid. Men jag ringde dit vi bodde i höstas och fick ett charterrum.
Kollade runt senare på kvällen och upptäcker att minst en hand full hotell oxå har fullbokat den 31 aug.
Så jag är så glad att jag lyckades knipa ett rum. Bor på Åland och åker hemifrån dagen innan avresa.

Hoppas ni får en trevlig semester och att ni oxå blir nöjda med hotellvalet.
tack för ditt svar,längtar som bara den och hoppas att vi kan pussla ihop det med semestrarna. (bokade med avbokningsskydd) eftersom det ju verkade börja bli uppbokat så var jag ju tvungen att chansa...

vi hade nog tänkt oss att mest åka på utflykter på egen hand eftersom vi tycker charterbolagens utflykter brukar vara så väldigt dyra.
Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 13:54

Citat:
Ursprungligen postat av LindaJoh Visa inlägg
tack för ditt svar,längtar som bara den och hoppas att vi kan pussla ihop det med semestrarna. (bokade med avbokningsskydd) eftersom det ju verkade börja bli uppbokat så var jag ju tvungen att chansa...

vi hade nog tänkt oss att mest åka på utflykter på egen hand eftersom vi tycker charterbolagens utflykter brukar vara så väldigt dyra.
Håller med om att utflykterna är dyra. Vi brukar hyra bil och köra dit vi kommer

Jag hittade en gammal prislista som vi fick av Fritidsresor.....vet inte hur gammal den är men en sak är ju säker det är dyrare detta år....

Lite ex

Ö-turen heldag: 37,90
Picknick halvdag 36,90
Turkiet, Efesus heldag 77,90 + 10 euro i hamnskatt
Turkiet shopping heldag 50,90 + 10 euro i hamnskatt
Patmos heldag 59,90
Patmos på egenhand heldag 38,90
Vandring heldag 34,90

Alla priser är i euro förstås och priset är för vuxna.

Ja, usch vad man längtar.
Nedräknaren stod på 205 dagar i dag
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.