Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-05, 18:34
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Funderar på Thassos

Hej!

Funderar starkt på att välja Thassos som årets resemål. (Kampen står i nuläget mellan Karpathos och Thassos) Älskar Grekland, och vill gärna besöka en ny ö de gånger jag och min dotter kommer i väg på en resa. I och med att jag åker själv med min dotter, 9 år så har jag nog listat ut att Skala potamias är ett lämpligt val, invändningar någon? Men jag undrar lite över bussförbindelserna med Thassos stad, går det verkligen inga bussar till skala potamias från Thassos stad på kvällstid? Är det taxi som gäller om man vill besöka Thassos stad på kvällen? Vet någon vad en sådan taxiresa kan kosta i sådana fall?

Må så gott alla greklandsfantaster!
Mvh
Linda
Svara med citat
Gammal 2010-01-07, 10:21
Ma-Pia Ma-Pia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Funderar på Thassos

Tycker att Thassos är ett ypperligt val. Kommer inte ihåg hur det är med bussarna, vi hyrde bil och åkte taxi men vad jag kommer ihåg var det inte dyrt och det tog nog bara en kvart tjugo minuter att åka. Skala Potamias har ju massor av restauranger o affärer o barer så man behöver inte åka in till Thassos stad bara därför. Stranden är underbar lång grund o sandig precis som vi gillar, tycker inte om massa stenar som gör ont under fötterna. Maten är fantastisk o inte dyr. Vi trivdes som fisken i vattnet var dår 06 med hela familjen o vänner ett gäng på 7 pers.
Tror nog att dottern o du kommer ha det skönt o roligt om ni väljer Thassos.
Det är skönt att ha grekland att se fram emot.
Mvh Pia
Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 00:17
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hej Pia!

Tack för ditt svar! Skönt att höra att det finns en hel del restauranger, affärer och dyl i skala potamias. Det, och en underbar sandstrand är ju en utmärkt grund för en lyckad och avkopplande semester. Men eftersom vi åker två veckor så vill man ju gärna röra sig lite utanför gränserna också så att säga. Har även funderat lite på att hyra en bil några dagar....det kan ju så klart vara en lösning. Japp, längtar gör man...får se vart vi hamnar till slut, men det lutar åt Thassos....det verkar vara en härlig ö i alla avseenden!

Tack än en gång!

Mvh
Linda
Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 18:16
Cinderella Cinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

När har ni tänkt åka, Linnil? För att bara strosa runt och äta gott behöver man absolut inte åka in till Thassos stad. Vid hamnen i Sk Potamia fanns förra året lite radiobilar, klomaskiner etc där man kunde fördriva en stund om man önskade. Ofta valde vi restaurang vid stranden i närhet av lekplats, då vår dotter (9 år i sommar) kunde roa sig där medans vi väntade på maten. Vi var där 2 veckor, hyrde bil 3 dgr. I år åker vi 16 juni, stannar 2 v på Egli. Har bestämt att hyra bil några dagar, försöka hitta Giola (en naturlig "swimingpool"), besöka de underbara sandstränderna vid Keramoti på fastlandet. Hyr du bil och vill ha lite liv och rörelse så besök marknaden i Prinos (tisdag fm tror jag, det kan du kolla upp). Alyki är värt ett besök, såsom Paradise beach). Kanonfin sandstrand har du i Sk Potamia. Populärt hos vår dotter var att simma ut till dom stora stenarna i slutet av strandenn (i Sk Panagia)och hoppa. Tips är att gå in på google earth och kolla bilder från ställena jag nämner. Du kommer inte ångra dig om du väljer Thassos!
Syns vi kanske där???
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.