|
|||
|
|||
chartra/hyra båt över dagen?
Är det någon som vet ifall det går att chartra en båt med skeppare över dagen på Skiathos, som man kan åka runt ön med, och lägga till vid badvikar som Lalaria?
Syftar inte på badbåtar som plockar upp många för att sedan åka till en specifik strand, utan en helt egen. Någon som har erfarenheter/ungefärliga uppgifter ang pris? |
|
|||
|
|||
Sv: chartra/hyra båt över dagen?
Ja, det är fullt möjligt. Det finns en äldre herre (som också snackar en del Norska och snackar mycket överhuvudtaget) som har en lite större båt i gamla hamnen, precis mitt emot slip in cafe. Dessvärre kommer jag inte ihåg hans namn, det bästa är att gå till gamla hamnen och fråga. Tror att det är ganska dyrt. Jag ska också försöka få tag i mina vänner på ön och fråga. Återkommer med svar.
/Jeanette |
|
|||
|
|||
Sv: chartra/hyra båt över dagen?
Det finns flertalet segelbåtar som går att chartra över dagen och omgjorda fiskebåtar som går att hyra per timma. Om ni inte är ett större sällskap kanske det är bättre att hyra 5m båt med 30hk utombordare och köra själv istället, det kostar ca €100 inklusive bensin för en dag. Att hyra segel/fiskebåt med skeppare ligger förmodligen runt €500-1000 per dag om man vi vara ensam på båten.
Mvh/Martin |
|
|