![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi äntligen bokat årets res till Grekland. ca 10.000:- tor för fem vuxna, känns helt ok pris. Ner till Aten från Köpenhamn och hem från Santorini.
![]() Dock känner jag mig lite orolig över att flyga med två lågprisbolag. Ner med Cimber Sterling air och hem med Norwegian. Behöver jag vara orolig för dessa två bolag? Inte så mycket för pengarna mer om resan skulle bli inställd i sista stund pga av tex konkurs. ![]() Kanske får jag skylla mig själv, men när man sitter framför datorn och letar billiga biljetter i kombination med bra restider är det svårt att inte slå till. Vem vet, nästa gång när man söker så är chansen borta, det har hänt flera gånger. Nu ser jag fram emot sommarens resa och två lugna veckor på Amorgos! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
vet inget om Cimber Sterling.
Norwegian är la bra?? eller som ryan air.. Man vet aldrig när dom går omkull.. Själv så gillar jag att ta direkt flyg till Santorini. Och direkt ner utan en massa stopp och byte hit och dit. Men som tur är smaken som baken ![]() Hoppas ni får det Kanon på Amorgos. Vi ska till Santorini 3 året i rad. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Man kan genom att följa affärspressen och flygbranchen skaffa sig viss insikt i olika bolags läge. Ex.vis var FlyMe:s och Sterlings konkurser ingen större överraskning för den som skummar igenom Dagens Industri då och då. Utan att direkt ha forskat i saken så tror jag inte att det just nu är nått på gång med Cimber eller Norwegian. Jag tycker hursomhelst att hasa gjort rätt som bokat när ett bra pris erbjuds. Hela flygbranchen är i ett utsatt läge och det är svårt att veta vad som händer i framtiden, men det kan ju även gälla ex.vis SAS som är ett riktigt krisbolag. Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart skulle jag föredra att flyga direkt till Aten Santorini eller någon annan ö, men den möjligheten fanns inte nu till en rimlig kostnad. För mig är det förutom ett bra pris viktigt med bra ankomst och avgångstider och så kort flygtid som möjligt. Att komma fram sent på kvällen kan innebära en övernattning i Aten vilket äter upp det man ev. sparat på en billig flygbiljett.
Vi flyger från Arlanda med SAS och byter i Köpenhamn till Cimber air och landar i Aten kl.12.30. Perfekt, då hinner vi till Pireus och första bästa färja till Paros eller Naxos. Hem från Santorini kl.17.45 men Norwegian. Möjlighet finns då att komma med färja samma dag som vi flyger hem även om det är troligast att vi tillbringar ett par dagar på Santorini innan hemresa. Priset per vuxen blev 2000:- tor, vilket känns som ett väldigt bra pris. Lite orolig var jag dock att boka med lågprisbolag. Men efter att ha läst i dagens svd Näringsliv om hur dåligt SAS går så känns det som att det inte spelar så stor roll vilket bolag man bokar med, många går med förlust och det är en osäker bransch. |
![]() |
|
|