|
|||
|
|||
Stränder på Karpathos
Hej!
Hur är stränderna på Karpathos? Jag är van vid Skiathos fantastiska stränder och letar efter något liknande. Älskar långa stränder med mjuk sand . Stenstränder går bort. /Jeanette |
|
||||
|
||||
Sv: Stränder på Karpathos
Sandstränderna i Amoopi och Lefkos är finkorniga. Den i Pigadia inte lika finkornig men ganska fin ändå!
Katitizi Senast redigerad av Katitzi den 2010-01-13 klockan 17:25. |
|
||||
|
||||
Det finns flera fina sandstränder längs syd- och västsidan. Hyr ett fordon, köp en bra karta (jag köpte min i kartaffären på Vasagatan ) och ut och botanisera!
Karin som är där om 154 dagar... |
|
||||
|
||||
Stranden Agios Nikolaos ved Arkasa er også en nydelig sandstrand.
Det er også flotte grus- og steinstrender, f.eks. Apella er bare helt vakker! |
|
|||
|
|||
Det låter bra att det finns fina sandstränder. Nu ska bara beslutet tas om att överge Skiathos detta år eller ej.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Haha, det kan vara farligt. Vi är många som har fastnat på Karpathos... Själva trodde vi att vi skulle ta en eller ett par nya öar åt gången, men när vi väl kom till Karpathos, var det inte tal om att åka någon annanstans nästa år. Eller nästa, eller nästa... Karin som med glädje ser att nedräknaren rör sig åt rätt håll... |
|
||||
|
||||
Om ni är vana vid Skiathos stränder skulle jag hellre föreslå Naxos än Karpathos.
Även om jag personligen trivs mycket bättre på Karpathos tror jag knappast att stränderna där liknar Skiathos. Det finns, som de andra sagt, sandstrand utanför Pigadia, i badorterna Lefkos och Ammopi, vid Agios Nikolaos på västkusten och nere på sydspetsen vid flygplatsen. Men jag tvivlar på att någon av dem kan tävla med Skiathos eller Naxos. Lefkos kommer nog närmast. Men de där kilometerlånga guldgula stränderna hittar ni inte på Karpathos. |
|
|||
|
|||
Smaken är så olika (och det är ju bra), själv föredrar jag Achatas ganska korta stenstrand. Inget problem med sand som fastnar på fötterna
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jag håller med inkfish, är det kilometerlånga sandstränder man letar efter, då blir man nog besviken på Karpathos. |
|
|