|
|||
|
|||
Passar Skiathos för familjer med "halv-vuxna"?
Vi är två familjer som funderar på att åka till Skiathos i sommar med "halvvuxna" som vill ha party och skandinaver att festa med. Är det rätt att välja Skiathos, eller finns det andra bättre Greklands-öar för det ändamålet..? Och kan ni rekommendera boende som ligger bra till och är fräscht?
|
|
|||
|
|||
Sv: Passar Skiathos för familjer med "halv-vuxna"?
Det är absolut rätt val. Dom kommer att kunna festa loss som aldrig förr. Längs discostrippen ligger ställen på rad, börjar runt 24.00-01.00 på natten och redan röjs det tills morgontimmarna. Det fina med Skiathos förutom att ön är helt underbar , så är det att det passar alla, vill man inte parta som ungdomarna så finns det ställen för oss lite äldre. Hela gamla hamnen är proppfull med "glo på folk ställen", som serverar goda drinkar, slå er ner i schäslongen och lapa på en Mojito!
|
|
||||
|
||||
Hej!
Håller med Jeabys. Skiathos passar både för yngre/medelålders/äldre. "The Strip" i stan ligger dessutom lite "avskilt" i änden av marinan och på behörigt avstånd från gågatan och gamla stan. Kan nämna att jag var på Kos mitt i juli för ett antal år sen. Jag har knappt aldrig känt mig så gammal som då, spec på kvälls/nattid .. Då är Skiathos ett mycket bättre val tycker jag... //C@nny |
|
|||
|
|||
Tack för era svar! Då låter Skaithos helt rätt för oss! Kan ni rekommendera ngt bra boende? Nära stan, fräscht och gärna lgh. Finns det också en pool är det plusplus! Förresten.. hyra moppe/skoter krävs ju A-körkort för i Grekland, är de hårda på det där?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Håller fullständigt med både Jeabys och C@nny att Skiathos passar alla!!! Nåväl... tänker ni åka charter? Om ni tänker detta vet jag apollo har flertalet lgh-hotell i Meg ammos där de flesta har pool... Bara att välja och vraka Själv skall vi bo på Ekaterini i Meg ammos... Underbart ställe... Hälsn Klick som åker till just Skiathos om "bara" 196 dagar!!!! |
|
||||
|
||||
Citat:
Utav de lgh-hotell vi bott på tidigare i Meg Ammos, tycker jag att Villa Nina var ett av de bättre. 1-rumslägenheter, pool, poolbar och en trevlig värdfamilj. (I år blir det Rea, som vi aldrig bott på tidigare). Jag har inte hyrt moppe el vespa efter 2002, men fram tills dess hade jag inga problem att hyra 80-kubikare på B-kort. (Har bara hyrt bil efter 2002) -Fram till sent 90-tal gick det även bra att hyra upp till 100 kubik på B-kort, i alla fall där jag har varit . Jag har mao ingen aning om hur det står till nu, på Skiathos med detta? Hälsar C@nny |
|
|||
|
|||
Då ligger du i lä...jag åker om 117 dagar "bara"...jag ska bo på Lenio i år.Bodde på Ekaterini för två år sen...helt ok men jag saknar havsutsikten!!!
Citat:
|
|
|||
|
|||
Usch... vad avundsjuk jag blir... nu bara 190 dagar kvar...
|
|
|