|
|||
|
|||
Vart skall vi 2010?
Hej alla,
Vi är en familj med barn 5 och 7 år. Vi har bla varit på Kefalonia (Lassi) 2ggr och varit mycket nöjda. Vi är ute efter en lugn naturskön ö med bra bad och restauranger. Dvs som Kefalonia fast något nytt! Vi brukar åka direkt efter midsommar. Vart skall åka i år tycker ni? Motivera gärna varför. Mvh Thom |
|
||||
|
||||
Sv: Vart skall vi 2010?
Hej!
En lugn naturskön ö med fina bad och restauranger som är perfekt för barnfamiljer; Koufinissi! Enormt vackra, lugna och långgrundare stränder och en lugn by med god mat! Jag var där senast 2006 och det var meningen att jag och mamma (som var ute på en öluff) bara skulle stanna där i två-tre dagar, men det blev istället runt fem nätter! |
|
||||
|
||||
Kamari på Chios. Lang fin sandstrand, lite sentrum med flere tavernaer. Mye fin natur rundt omkring. Ikke langt fra Chios by.
|
|
||||
|
||||
Karpathos och Skopelos är två mycket natursköna öar med bra bad. Nackdelen med Skopelos är att det inte finns någon strand i stan, där de flesta hotellen finns. På Karpathos kan ni bo i stan, som har en hyfsad strand, eller i Amopi där det finns flera stränder. Ni kan även bo i superlugna Lefkos.
|
|
||||
|
||||
Thassos är nog en ö som skulle passa er! Bor ni i Limenas har ni gott om restauranger och butiker. Stranden inne i stan är hyfsad, de finare ligger lite längre ut.
Bor ni i någon av strandbyarna har ni nära till fina stränder. Speciellt de som ligger vid Golden Bay som är en lång, vit sandstrand! Hälsningar Katitzi |
|
|||
|
|||
Tack för era svar! Även för en trevlig hemsida Janne! Just nu känns Karpathos väldigt spännande men det finns ju så mycket att välja på. Vi får kolla runt lite till, kanske blir det Kefalonia igen tillslut
/ Thom |
|
|||
|
|||
Varför inte prova den lilla byn Agios Nikitas på Lefkas? Underbart vackert och stillsamt, känns väldigt tryggt och gästvänligt med barn (den lilla stenlagda gatan genom byn är bilfri) Har själv varit där två ggr. Det finns en helt ok bystrand och med badbåt kommer man enkelt till ett par av Greklands absolut bästa stränder. Små butiker och tavernor kantar bygatan.
Agios Nikitas är verkligen en liten pärla! |
|
||||
|
||||
Jag kan bara hålla med!
|
|
|||
|
|||
Äsch, nu blev jag ju jättesugen på att åka tillbaka till Agios Nikitas
Vilket lugn, vilken vänlighet och god mat, så vackert. Och inte minst det alldeles speciellt turkosa vatten som jag bara sett på Lefkas.... (Jo jag vet att det finns en förklaring pga den vita bergarten... ) Och jag som nästan bestämt mig för Parga eller Kefalonia (?).... Hmmm tur att det bara är januari. |
|
|