|
|||
|
|||
Nybörjare på Tilos
Ska äntligen upptäcka Tilos! Kommer dit sista veckan i maj och undrar om nån som varit där kan ge mig ett hum om "rumspriser".Jag reser ensam och vill ha/behöver ett rum med en härlig balkong och utsikt.
|
|
||||
|
||||
Sv: Nybörjare på Tilos
Då skulle Annas Studios passa perfekt, skulle jag tro. Kolla mer här på Kalimera under "Öarna"
|
|
|||
|
|||
Tack för ditt svar,ser jätte trevligt ut.Har du nån aning om pris? Behöver jag förboka när jag åker så tidigt? Andra förslag?
|
|
||||
|
||||
Nu var det några år sedan vi var på Annas Studios, men jag har för mig 40-45 Euro nånting. Maila och fråga. Du har mailadressen här på Kalimera. Vi hade rum nummer 6, och den hade en jättebalkong. Ett litet tips.
Ett annat förslag är Blue Sky alldeles ovanför hamnen. De har också en balkong där man kan titta på allt som händer i hamnen. Hur kul som helst. Samma prisläge, skulle jag tro. De har dessutom ac, men i slutet av maj kanske inte det är nödvändigt. Vill du ha deras mailadress, kontakta mig privat så fixar jag det. |
|
||||
|
||||
Hej Leena!
Vi har bokat på Annas Studio de två första veckorna i maj och fått priset 35 euro/natt. Hälsningar Ulla |
|
|||
|
|||
Tack för svar! Som "ensam resenär" är läget på boendet och utsikten viktig men hela tiden vill jag ju hålla nere kostnade oxå men dessa förslag verkar passa min budget.
Eller finns det fler förslag? |
|
|||
|
|||
Jag kan rekommendera Apollo Studios. Bodde där i månadsskiftet juni/juli förra året och betalade då 30 Euro per natt för en fräsch lägenhet med havsutsikt.
Jag hade inte bokat i förväg. |
|
|||
|
|||
Verkar finnas gott om passande förslag och då jag kommer till Tilos i maj så bör det finnas valmöjlighet så jag åker dit utan förbokning. Är det tokigt?
|
|
||||
|
||||
Nej, det är inte tokigt. Kommer du så tidigt är det lätt att hitta bra rum.
|
|
||||
|
||||
Studios Savenna ligger väldigt fint utmed den lilla hamnpromenaden, solstolar ingår på stranden precis nedanför.
Jättefin havsutsikt, lugnt och nära till allt. Mycket trevliga ägare. Vi planerade att bo hos dem men tyvärr hade de inga lediga studios just då. De har bara fyra studios och en lägenhet. tel: 22460-44105 gsavvenas@yahoo.gr //Stina PS Annas studios ligger väldigt högt och vackert men vi tyckte det var jobbigt att gå dit upp och så är det ju en bit till stranden. DS |
|
|||
|
|||
Citat:
Mycket bra, stora, välutrustade rum, t o m med micro... Bra badrum. Alla rum har en fantastisk utsikt över byn och bukten. Och hamnen. Bara utsikten är värd 5 €.... Minst... Citat:
Citat:
Sedan är det så att all verksamhet upphör senast kl 24 på Tilos. Sedan är det tyst... Och då menar jag TYST... Tilos är INTE ett ställe där det festas. Tvärtom. Man njuter av tystnaden och kanske vandrar eller bara "finns till" och njuter av den goda maten... Jag har sällan ätit så gott i Grekland som på Tilos! Långt till stranden...? Tja... Du får gå nerför backen, genom byn (som är såååå liten), förbi torget, affärerna och kyrkan och ett par hundra meter till så är du på stranden... Kanske 10 minuter från Annas! Strategiskt bäst är stranden nedanför Elenis Hotell. Där har du en bra Snackbar som tex serverar mycket bra luncher. Goa omeletter, olika Toasts mm. Bara klapperstensstrand där dock. Vill du ha sand måste du åka över till andra sidan ön. Du kan även gå till Red Beach åt andra hållet men jag har för mig att det tar uppåt en halvtimme... Men i Maj lär du nog vara ensam där... Njut lite av Tilos åt mig med... Det är några år sedan jag var där tyvärr. |
|
|