![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var länge sedan det var 18 personer ute på café kalimera ... kan det bero på att några är insnöade?
![]() Några minuter senare är det 15 ... några kanske ute och skottar. ![]() Här i Mälardalen snöar det rejält. Funderar på om jag ska gå ut till brevlådan eller om jag ska vänta tills maken kommer hem ... ska ju ändå gå förbi. ![]() Har ni andra samma busväder som vi? Hälsn. Lilla sjöborren |
|
||||
|
||||
![]()
Här har det inte börjat snöa ännu, men det hänger i luften. Det kan gott vänta tills jag har kommit hem, tycker jag. Hmmm... och klockan fem ska vi åka och gympa... vid pass halv sju kan det sätta igång, om det nu absolut MÅSTE snöa...
![]() Karin som hellre är i Grekland |
|
||||
|
||||
![]()
Här har det inte börjat snöa än heller. Men det blåser rejält, så det är väl på gång!
Är hemma idag för jag är dunderförkyld! Fast då har man ju tid att sitta och hänga vid datorn och Kalimera. Man får se det positiva i allting! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här på Söder snöar det just nu. Brrr.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu har det börjat här i Norrtälje också!
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
i Järfälla spösnöar det nu i sidled... Jag fördriver dagen inomhus och med att packa ihop köket som snart ska helrenoveras, det känns passande en dag som denna
![]() Om man inte går ut och blir frusen kan man ju inte heller komma in i värmen och mysa, och det vore ju synd ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Göteborg har vi idag både haft snö, regn och uppehåll, just nu är det regn, snö, hagel, aj vad det gjorde ont i ansiktet, att det blåser är väl inget man behöver skriva?
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Och i Kalmar snöar det också
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Västerbottens kustland kan rapporteras Kaos. Snön faller oupphörligt och orsakar tillsammans med den hårda vinden stora problem med snödrev.
Det rapporteras om trafikstörningar över hela området. Lyckligtvis ännu utan svårare personskador. Vinden tilltager alltmer, och Vägverket tillsammans med räddningstjänsten uppmanar alla som ej absolut måste ut på vägarna, att stanna hemma. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
snön yr omkring i nordvästra skåne och jag surfar information om Karpathos. Sonen är sjuk o ligger på soffan... Funderar på om vi har valt rätt hotell... hmm
|
|
||||
|
||||
![]()
Fy hundans vilket väder. Snön som kom tidigt i morse var mer ok . Men nu är det snöstorm i Höllviken. Skulle gå ut och slänga sopor men nä jag stannar hellre inne. Vädret ändrade karaktär så fort nu bara för en stund sen. Tänker på alla som ska köra hem från jobb eller alla som ska börja. Själv är jag ledig i dag men måste snart ut och mathandla. Det blir närmsta Ica. Satt och skrev ner en massa varor som ska gå till grekiska rätter , om vi bara var i Grekland nu och med sommarvärme.
Skopelos har ej heller varmt med sina +2 , fy hundan så kyligt det måste vara i deras hus. Var rädda om er när ni ska ut ! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Katitzi! Det är många som är dunderförkylda nu - peppar peppar.
Men det finns inget ont som inte har något gott med sig ... att hänga vid datorn lenar kanske lite, om inte annat för stunden. Klockan 12.53 visste jag att det inte börjat snöa hos dig - hade just pratat med Norrtälje. Men det är bara att gilla läget denna "lill-lördag". ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() I Stockholm kom skitvädret vid lunchtid, så det var bara att ge upp promenadplanerna ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta63! Du inspirerade mig! Kakelugnen är tänd, i frysen vilar en lammgryta, i kylen fétaosten. Tyvärr ingen Retsina men en flaska rött - grekiskt oprövat.
![]() Lilla sjöborren ... nu taggad ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En till som blir inspirerad! Visserligen blir det en blygsam Caesarsallad med parmesan och ett gott glas rött. Brasa i öppna spisen blir det också!!
![]() Hälsar Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Ja och så kan man ju alltid drömma sig bort med "Robinson" i kväll! Inte för att det är så himla bra, men att få drömma sig bort är härligt!
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så fin vinter som i år har vi inte haft på många år så vad gör en snöstorm då. Lätt fin snö, inga dagar med plusgrader och regn. Fina skidspår
som gör mig avundsjuk på grannar som bara spänner på sig skidorna och njuter av sin pensionstillvaro. Tänk om varje vinter vore som den här. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer, här har inte varit många dagar med slask sedan i december, underbart
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kakelugnen kan jag bara drömma om men väl en stor mängd tända ljus har jag som sprider värme. |
|
||||
|
||||
![]()
Här på Österlen snöar det nu horisontalt. En kraftig vind från väster ser till att allt blåser igen. Minus 2 grader. Det är bara att hålla sig inomhus. Skulle kört till fotoklubben i Simrishamn i kväll med det får vara. Inte roligt att vara ute på vägarna i kväll.
Tyvärr blir det väl någon timmes jobb att får bort snön på garageinfarten i morgon. Alltid drivbildning där. Får väl motion så det räcker då. Får väl vara med gymmet imorgon. //Chras |
![]() |
|
|