Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-30, 07:51
Sussi45 Sussi45 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Hotell i Rafina?

Någon som känner till ett ok hotell i Rafina? Nära hamnen och eventuellt med pool.

Tack på förhand!

Mvh
Sussi
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 10:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hotell i Rafina?

Du behagar skämta! I Rafina finns ett hotell i någorlunda vettig prisklass. Corali. Ligger vid torget så ingen pool. Sedan finns det två, tre andra mer eller mindre lyxhotell i klassen 150 € natten som ev kan ha takpool... Jag har inte kollat det...

Rafina är väldigt bra att åka ut från eller in till, men inte att bo i.... Sorry....
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 10:54
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Jag tycker Corali är ett utmärkt val, så nära färjorna och lätt att gå ner till bussen när man ska till flygplatsen. Mysigt läge vid torget där det är mycket trevligt liv och många tavernor. Ingen lyx men nyrenoverat och utmärkt för en första eller sista övernattning på semestern. Har man tid kan man lätt gå ner och bada på stranden bara få minuterns promenad från Corali.

Det finns ett annat hotell, Avra, som ser ut att hålla högre standard, om det är det man vill, men omedelbart ser de inte ut at ha pool där heller. Men kolla för säkerhets skull.

Senast redigerad av Marianne den 2010-01-30 klockan 11:00.
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 11:10
bjorn bjorn är inte uppkopplad

Kan bara hålla med Marianne,läget är mkt bra,gåavstånd till o från färjorna,ett stenkast till busshållplatsen där bussarna till flyget går,relativt lugnt vad betr trafik.2008 i slutet av sept betalade vi 70euro för en natt.
bjorn
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 11:31
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Jeg synes også Coralli er et godt alternativ i Rafina
- bor gjerne der igjen
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 14:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Instämmer med föregående.... Jag förstår egentligen inte varför det är så dåligt med övernattningsställen i Rafina. Men de vill väl inte ha mer än turister som bara försvinner ut i övärlden eller tillbaks till flyget

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:04
Sussi45 Sussi45 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Tack för hjälpen. Ska bara bo en natt i väntan på flyget. Bodde i Athen sist = bökigt o jobbigt.

/Sussi
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Annars så finns ju Peris Hotel mellan Rafina och flygplatsen. Går enkelt att ta buss dit från Rafina och sedan ingår transfer till flygplatsen då man ska vidare. Finns omskrivet sedan tidigare här på forumet.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Jeg har også bodd på PERIS og synes det er ett kjempefint tilbud når vi kommer med f l y fra øyene ettermiddag/kveld og skal fly videre neste dag - vi har planer om å bo der igjen i vår.

Men, om jeg kommer med båt til Rafina, og flyet ikke går veldig tidlig om morgen dagen etter, foretrekker j e g å bo på Coralli siden bussene til flyplassen går så ofte fra Rafina
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 16:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Vi bodde också på Peris i höstas, av den enkla anledningen att en i vårt resesällskap skulle vara på flygplatsen redan kl. 06 om morgonen och då var det praktiskt att utnyttja Peris fina service om transport till flygplatsen. Peris ligger endast få minuter från flygplatsen (tog det 10-12 minuter?), han har speciellt tillstånd och kör in genom en bakingång till flygplatsen, så det är snabbt och bekvämt.

Vi fick ytterligare den fina servicen att han körde oss ner till Loutra (tror jag staden heter) och till kusten, där vi åt middag vid havet (men det var mörkt och vi kunde egentligen inte se särskilt mycket). Ägaren och hans personal var mycket service minded!

Själva hotellet är helt OK, men det ligger så där lite "ointressant" i ett villaområde och om inte jag är beroende av toppservicen med tanke på transport till flygplatsen, så väljer jag att bo i Rafina där jag lätt kan gå ut på stan och äta om jag har kvällen till det och god tid nästa morgon att själv ta mig till flygplatsen med buss eller taxi, handla lite eller bara gå ner till vattnet och iakta livet vid färjorna, på stranden osv.
Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 12:11
thomas thomas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

På vägen från flygfältet till Rafina passerar man en strand. Vet inte vad den hetter men där låg något som såg ut att vara ett hotell. Är det någon som vet
Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 15:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Där finns ju en strand nere i Luotsa men där ligger nog inget hotel...det är Peris som är närmst, men närmre Rafina efter stranden kanske finns boende...annars är det som sagt dåligt med hotel vid Rafina...Man kanske skulle öppna ett lågprishotell nära Rafina efter pensionen..det verkar ju finnas efterfrågan i alla fall.
En campingplats finns i alla fall lite utanför R och om den skrevs i en tråd här för ett par år sen minns jag....

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:40.