|
|||
|
|||
Jobba på distans från Grekland
Hej,
Jag undrar om det finns någon som idag jobbar på distans i Grekland. Mitt dröm är att sitta i Grekland och arbeta som medicinsk sekreterare. Är tacksam för råd och tips vad man för tänka på. Vet inte var jag ska bo, har inga kontakter men min dröm är högst levande. lisa |
|
|||
|
|||
Sv: Jobba på distans från Grekland
Hej!
Jag undrar hur det har gått för dig? Drömmer själv om att kunna jobba inom detta yrke på distans från ett annat land men jag har aldrig hört talas om någon som gör det. Är det möjligt? Hur har du gått tillväga? //Jessica |
|
|||
|
|||
Hej. Nej det går inge vidare. Jag trodde i min enfald att jag kunde jobba via Wifi men de är inte tillräckligt säkert för mitt jobb. Jag måste ha en egen internetuppkoppling och jag vet inte om det är möjligt på ett hotell?
|
|
|||
|
|||
Kör WiFi via en VPN-anslutning. Då har du minst samma säkerhet som i ditt lokala nätverk på jobbet. Kostar typ 50 sek/mån. Används av alla internationella företag. Dina IT-tekniker på jobbet vet nog.
|
|
|||
|
|||
Javisst, jeg bruker VPN, Hide My Ass, (vel, det heter det), og det funker kjempebra. Enkelt å bruke er det også.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
VPN-inloggning har jag men vad är hide My ass? Hur fungerar det och är det säkert via wi-fi?
|
|
|||
|
|||
Netwolf, skal innrømme at jeg også rett som det bruker Hide My Ass på denne måten. Når jeg er i Hellas og ikke finner noe severdig på gresk tv (ganske ofte) kan jeg se de norske, svenske og danske statskanalene, samt BBC (og mange andre, men da blir det gjerne språkproblemer). Før kjøpte jeg dvd'er fra Amazon for de kveldene jeg ikke gadd å se gresk tv, men det er mye billigere å bruke Hide My Ass.
|
|
|||
|
|||
tekla99, du kan lese om det her: https://www.hidemyass.com
Det er sikkert via WiFi, det er noe av poenget med tjenesten, og som du skjønner kan du se tv når du er lei av å jobbe |
|
|||
|
|||
Använder http://sesvensktv.com/
De har svensktalande support och kostar ca 50 sek/mån. Om du jobbar inom landstinget så borde dom ha en egen VPN server och nån form av VPN-policy. Fråga! |
|
||||
|
||||
Jag tänker inte jobba i Grekland, men ser gärna på svensk sport. Vad använder ni för VPN till iPhone eller iPad.
Stusse |
|
|||
|
|||
Jeg bruker fremdeles Hide My Ass (på iPad og Mac). Koster noen kroner, men jeg slipper reklame.
|
|
|