|
||||
|
||||
Back 2 Karpathos =o)
Har gått tre år sedan vi var på Karpathos och jag kan lova att jag ser fram emot att få komma tillbaks! Det finns då två saker som lockar mer än allt annat på denna ö... Att få äta en ufo igen och att få gå på den bästa stranden (i mitt tycke) Apella!! På få ställen har jag kunnat njuta av min semester så som på Apella! En bok, några oliv/feta bullar, snorkel och dagen är gjord på Apella.
I år ska vi bo på i lägenhet på Socrates. Någon som bott där eller kan berätta mer om stället? Sist bodde vi högt ovanför Pigadia och den backen var inte så rolig - var helst slut i benen! (Bra träning iofs) Läst något om att Under the trees var tillbaks, stämmer det? När vi var nere sist så lär de ha varit nerlagt! Kul om man får testa det! Förstår att åxå vägen till Olymbos är klar nu så man lätt tar sig till den underbara byn!! Älskar Karpathos!! |
|
|||
|
|||
Sv: Back 2 Karpathos =o)
....att TUT (Taverna under the trees) har återuppstått stämmer bra.Var där med Eva och Ellen Angelos i oktober förra året.Den ligger ca 2-3 km norr om gamla stället, på vägen till Lefkos. Skylten står en aning för nära avfarten, så vi missade och fick vända....
Det är en platå till vänster om vägen, ner mot havet.Rejäl parkering och nytt hus med fint kök och en stor pergola.Det ska visst bli en egen badstrand också, men när vi var där så hade det bara börjats med den.Samma fina service och goda mat, så leta er dit,vettja... Vägen till Olympos påbörjades och breddades och var i det närmaste färdig för asfaltering, då abetet stannade av....Sen kom regnen och den plana vägytan blev spårig och som jag ser det så måste man plana till och fylla ut hela vägen innan det kan asfalteras. Vägmaskiner stod och rostade när Tommy och jag körde dit, men vägen är visst farbar ändå och inte fullt så smal som tidigare. Men det dröjer nog innan det kommer asfalt på den vägen......törs jag gissa på 5-10 år ?? mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som tar båtobuss till Olymbos i sommar |
|
|||
|
|||
....jag funderar på att ta en off-roadhoj till Tristomo om jag nu kommer iväg till Karpathos i vår........Såg vägen dit bortom byn Avlona norr om Olympos när Tommy och jag var där och bl.a fotade Eleonora-falkar och den såg farbar ut......iallafall med hoj.
Då kan man ha "vätske-och matkontroll" vid TUT och Avlona..... |
|
||||
|
||||
Wow, läckert! Ser fram emot bildbevis och reseberättelse!
|
|
|