|
||||
|
||||
Zorbas, jobbig backe?
Vi har bokat Zorbas i Pythagorion i juni. Min mamma fyller 70 och är med på resan. Hur är backen upp till Zorbas? Mamma har bra kondis för sin ålder, men det är klart det får inte vara allt för ansträngande...Någon som bott där och som kan hjälpa mig?
Suz |
|
||||
|
||||
Sv: Zorbas, jobbig backe?
Jag har bott där och skulle inte bedöma det som överjävligt.
Som du beskriver hennes kondition så tror jag att hon grejar det bra. Ni får ta ett par vilopauser om det behövs |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har bott där två ggr. Upplevde inte backen som besvärlig. Vi är 60+ ! En mycket trevlig värd , humoristisk med glimten i ögat ! Honom är jag ett stort tack skyldig. Han räddade vår ö-luff det året (2008). Jag fick akut njurstensanfall. Andreas ryckte ut....! Själv hade han erfarenhet av dyligt. Han hade blivit opererad ett par år tidigare. Det visade sig att han vid ett återfall hade införskaffat sig "dunderpiller" när han var på besök i Tyskland. (billiga var dom inte) Dessa piller delade han frikostigt med sig. Jag fick en veckodos . Sen dess har jag ej haft "känningar" ! Har ni möjlighet , så hälsa och tacka honom från mig . / Tom |
|
|||
|
|||
Bakken opp fra havnepromenaden er bratt, men man kan godt gå opp hovedgaten og inn veien mot Samos by og deretter ned til høyre. Da er det ikke så jobbigt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för era svar, nu känner jag mig lugn |
|
|