![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alle,
Vi skal til øhavet til sommer, og ville forhøre mig om hvor lang tid man skal regne med at det tager at komme fra lufthavnen til Piraeus. Vi lander kl 1505 - er det så realistisk at sigte imod at nå en færge mod Naxos kl 1730? Kh, Henrik ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, det verkar lite tight att klara resan till Pireus på den tiden.
Först ska ni få ert bagage efter landningen, sedan ut till en Taxi direkt. Taxin kan- observera kan- ta sig från flygplatsen till Pireus på 45 minuter, men då blir det åka av!! Bussresan tar cirka 1 tim 25 minuter om det ej är trafikstockning. Men, landar ni verkligen 15.05 på utsatt tid, då hinner ni förstås. Ofta är dock flyget lite försenat och bagaget kan ta tid innan det kommer. Ja, så ska ni köpa biljetter till färjan... Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Som Arne skrive så kan det bli tight, men Kolla om du inte har en båt från Rafina? Biljetter kan köpas på flygplatsen
Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ni måste vara ute ur flygplatsen senast 15.50 för att leta transport till Pireus. Och då är det rusningstrafik också. Bussen går nog 16.00. Och buss och Taxi åker väldigt olika vägar, så det kan säkert ta lika lång tid ibland! Men oavsett transportmedel säg att det tar 70 min. Då är ni i Pireus 17.10. Då har ni 20 min på er att fixa biljetter och hitta färjan. Det klarar ni nog... ![]() Personligen hade jag nog chansat på det om planet landat i rätt tid. Skulle det inte gå kanske det går någon senare färja till Naxos? Citat:
![]() Nä, märkligt nog inte. Men det kan komma i år. Det vet man aldrig... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mange tak for jeres hjælpsomme svar
![]() |
![]() |
|
|