Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-28, 14:45
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Panorama Hotel i Petra, 3€ för kylskåpet..

Nu har vi bokat årets första, förhoppningsvis inte sista, greklands tripp. Den här gången blir det Lesbos, en ny ö för oss. Det känns lite spännande att åka till en "ny" ö, efter att ha läst om denna ö så här på Kalimera så har förväntningarna stigit.
Vi åker 20/5 och kommer att bo på Hotel Panorama. Verkar vara ett hyggligt hotel i utkanten av Petra uppe på en höjd, så vi får väl träna upp lite benmuskulatur innan vi åker . Det som är lite skumt med det hotellet är att dom verkar ta 3€/dygn för kylskåpet, det har jag aldrig varit med om. Jag vill alltid ha en kall Mythos i beredskap så det blir väl till att hosta upp .
Jag har läst runt lite och hittat några tips, ett som fastnat är Kvinno kooperativet, verkar annorlunda, och ligger på min måste lista.
Om någon har lite tips och råd angående hotell, Petra eller Lesbos i allmänhet så tar jag tacksamt emot dom.
Vi kommer nog att ha en ganska slapp vecka och inte jaga runt så mycket, förmodligen blir det till att hyra en bil ett par dagar så vi får se lite mer än det närmaste.

Nedräknaraen är uppe!
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 15:01
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Panorama Hotel i Petra, 3€ för kylskåpet..

Avgift för kylskåpet?? Det låter skumt. Tanken leds osökt till flera tillkommande kostnader för detta boende. Varningsklockan borde ringa.
Trots idogt öluffande har vi hittills aldrig råkat ut för någon kylskåpsavgift.

En kantänka mera perifer frågeställning skulle också vara hur ägaren kan kontrollera eventuellt användande av sagda kylskåp. Alternativet är ju att han baxar ut kylskåpet för den som ej vill använda detsamma.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 15:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Arne - det beror nog på att ni oftast bor i studio. Då ingår kylskåpet.
På alla hotell behöver det inte göra det, i synnerhet inte om restaurangen har egen restaurang/bar/kafé.

Jag tittade på det här hotellets websajt, där skriver de Refrigerator on request.
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 15:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Ja, så kan det ju vara. Dock ser jag framför mig "Beds on request"

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 16:09
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Jeg har også bodd et par små hotell hvor man måtte si fra at man ønsket kjøleskap, og hvor betjeningen så kom trillende med skapet på en liten vogn og satte det på plass. Jeg husker ikke hvor mye vi betalte, men det var ikke så mye at vi reagerte mer på det enn på ekstra betaling for safe, AC eller for å benytte vaskemaskin.
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 17:12

Här är ett citat från en recension av hotellet på http://www.holidaywatchdog.com/29396...#revtext_43648
"Our room was spacious enough - it had 3 beds in it, with 2 singles pushed together, a fridge (if you want to use this, you pay 3 Euros a day), masses of wardrobe/drawer space, a safety deposit box (at a charge of 6 Euros per week), TV and a balcony"
Nu var ju den här semestern från 2006 så vi får nog lägga på lite på dom där 3€. Men i maj behövs ändå ingen AC så det jämnar väl ut sig
Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 17:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Stomatol Visa inlägg
. Det som är lite skumt med det hotellet är att dom verkar ta 3€/dygn för kylskåpet, det har jag aldrig varit med om.
Nedräknaraen är uppe!
3€ per dygn är väl häftigt! Så mycket el drar det väl inte?
Det har jag aldrig råkat ur för, däremot kyl i korridoren till dubbelrum och det har funkat utmärkt utan extra kostnad.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 09:41

Det ska bli "spännande" att se om det är så att det rullas in ett kylskåp eller om det är ett på plats. Vad blir priset 2010
Och sen vill jag säga att ju mer jag läser här på Kalimeratråden om Lesbos desto säkrare blir jag på att Lesbos kommer att bli en ny favorit. Men jag vill samtidigt inte ha för höga förhoppningar så jag går och blir besviken. Vi som alltid brukar boka sista minuten, max 1½v innan avresa, det här blir en plåga fram till avresa .
Svara med citat
Gammal 2011-06-26, 20:20
Rog Rog är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Den avgiften eksisterer fremdeles! Har hatt en uke i Petra på nabohotellet Sunset uten avgift på kjøleskap!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.