|
||||
|
||||
Billigt flyg Stockholm-Aten
Är det någon som har hittat bra och billigt flyg inför sommaren ? Jag har tittat på Norwegian (dyrt), SAS (dyrt), Lufthansa (billigt men många timmar i Frankfurt).
Vi tänkte flyga till Aten före midsommar och åka hem i början av juli. Krisse |
|
||||
|
||||
Sv: Billigt flyg Stockholm-Aten
Citat:
kolla med csz , via Prag, där hittade vi billiga flyg och bara 1,5 timme mellanlandning i Prag! ( vi flyger visserligen till Kreta men har sett bra priser även till Aten, dock kan det ju ha ändrats) |
|
||||
|
||||
Malev har billiga flighter också!
|
|
||||
|
||||
Baltic Air har nu öppnat flyglinjer från Sverige ut till kontinenten, och även till Athen. Till och med från Umeå via Vasa i Finland till Riga. Låga priser därtill. Flera förbindelser även Stockholm- Riga.
Hyfsade priser faktiskt. Kan vara värt ett besök på Baltic Airs hemsida. Arne |
|
||||
|
||||
Jag brukar hitta billiga flyg på flygresor.se , brukar klicka på destinationer uppe i menyn och sedan välja Grekland, Aten. När det då kommer upp priser, finns det en länk nederst i den aprikosgula rutan där det står "Priskalender från Stockholm till Aten". Klicka på den och välj månad! Där brukar jag hitta jättebra priser på resor.
|
|
||||
|
||||
sen är det ju alltid personligt vad man anser vara billigt. Vi är nöjda med 9000kr, tur/retur Sthlm-Prag-Herakleion, för 2 vuxna två barn i Juli. Förra året var det 8600 och då flög vi direkt till Chania med Norweigean, nu blir det en mellanlandning men vi får i gengäld en bättre landningstid och hemresetid än med Norweigean så det gör oss inte så mycket att mellanlanda i Prag. Skönt att komma fram tidig eftermiddag ist för sen kväll! Norweigean var för övrigt väldans dyra i år om man jämför samma datum, för vår familj var skillnaden nästan 4000 kr...
|
|
|||
|
|||
Austrian Airlines brukar ha bra priser Arlanda - Athen. Mellanlandning i Wien. De har en drive just nu!
|
|
||||
|
||||
Dom billiga resorna med Malev som jag bokat under samma period (1230 tor) verkar inte finnas kvar, men det kan vara värt att kolla runt på nätet. Dom har funnits till det priset länge länge...
|
|
||||
|
||||
Tack för alla tips !
|
|
|