Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-14, 16:06
Neta Neta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Pigadia i september

Åker till Karpathos 2 september och ska på på hotell Kalimera i Pigadia. Är det någon som känner till hotellet? Finns det något bageri och supermarket i närheten? Tacksam för tips på mysiga och genuina restauranger! Var hyr man bil bäst? Prisläget på ön?
Tacksam för all information jag kan få!/ Neta
Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 17:30
Maeta Maeta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pigadia i september

Hej, vid första resan till Karpathos hyrde vi bil på Circle. Har anlitat dem sedan dess. Ypperlig service - har fått bilen till flygplatsen vid ankomst och fått lämna den där igen vid avresa...bra priser också.
Telefon 22450-22911, har också antecknat för hand 22450 på kortet jag har kvar.
Enl kortet ligger de "next to the post office". På huvudgatan på toppen strax efter torget med kommunhuset som jag minns det. Höger sida om man kommer nerifrån hamnen.

Känner inte till hotellet, tyvärr.

Det finns ju massor med tips på restauranter här på Kalimera och många delade meningar också. Ett är väl gemensamt - att "under the trees" var fantastiskt. Faktiskt den godaste mat jag ätit i Grekland. Nu är de ju på nytt ställe men det är väl värt att pröva även om det är en bit att köra från Pigadia. Jag blir rikttigt avundsjuk nu när jag tänker på zuchini-sticks....

Maeta
Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 17:59
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Har sett hotellet på utsidan. Den har bra läge i början av stadsstranden. Nära både till bad och till staden. Till supermarket som finns intill "busstorget" är det kanske 300 meter. Det finns andra mindre affärer i närheten också. Det kommer en bil med färskt bröd till affärerna runt 8 tiden på morgonen, så man behöver inte gå ända till staden för att köpa frukostbröd.
Bussarna går till dom olika byarna och stränderna på ön. Det finns en stor tidtabell där så man ser vilka dagar och vart man kan åka
Det finns gott om biluthyrare också.

Riitta
Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 21:18
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Bussarna går till dom olika byarna och stränderna på ön. Det finns en stor tidtabell där så man ser vilka dagar och vart man kan åka
Tips ang tidtabellen: Fota den med digitalkameran så blir det inga tveksamheter om när bussarna går (eller inte går), bara att kolla i kameran
Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 22:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Maeta Visa inlägg
Hej, vid första resan till Karpathos hyrde vi bil på Circle.
Snett emot stora fruktaffären, eller hur?

Där har jag också hyrt två-tre gånger och varit väldigt nöjd.

Förra året skrev någon i ett resebrev att han åkt på en dyr självrisk på Karpathos. När han kom till parkeringen från stranden hade någon repat bilen med nyckel, stora repor. Detta tvingades han betala för.

När jag, senare samma år, hyrde bil på Circle frågade jag vad som gällde om något sådant skulle hända mig också. Fick svaret att jag inte skulle behöva betala eftersom jag själv inte orsakat skadan.

Det var skönt, avsiktlig skadegörelse kan man ju inte skydda sig mot. Samtidigt, det var vad hon SA, jag kan ju inte svära på att jag skulle slippa betala om det faktiskt hände.

Men jag har alltid fått bra bemötande och bra villkor där.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:42.