|
|||
|
|||
Hotel Africa i Rhodos stad.
Vad kul att hitta ett forum om Grekland.
Efter flera år åker jag nu ner till Rhodos igen den 22/8 2010... Senast jag var på Rhodos var under bombningarna av Serbien.....Så det var ett tag sedan jag var till det underbara Rhodos.... Denna gång valde vi Hotel Africa i Rhodos stad , då det var billigt och vi vill bo i staden... Är det någon som vet hur det hotellet är? Finns det trådlöst internet i Rhodos stad man kan använda? Hur är prisnivån på Rhodos nu? Tips på bra restauranger? Någon som har tips om bra länkar ang just Rhodos stad, men även om hela ön med mycket bilder? |
|
||||
|
||||
Sv: Hotel Africa i Rhodos stad.
Vi bodde på Hotell Africa för ett par år sedan. Ett ok hotell. Liten balkong men det var i början av juni så det var ganska svalt på kvällarna så vi hadde kanske inte suttit där så mycket ändå.Frukost buffen var enkel men man åt sig mätt.Tämligen centralt beläget. Återvänder i juni för 3 dje gången till Rhodos.Vi ska bo på City Center Hotell.Ligger lite mer i centrum.Någon som bott därHälsar Irene
|
|
|||
|
|||
Hej jag bodde på hotell Africa förra året ett prisvärt hotell med underbar personal. Vet inte hur det är med trådlöst internet men tror att dom kan ha det på hotellet. Ha en trevlig resa.Hälsningar Majon
|
|
|||
|
|||
Tack för båda svaren, det verkar hitills vara ett ok hotell
Majon: Det finns visst trådlöst internet gratis i hotellets allmänna utrymmen (hur dom nu gör för att begränsa det)...Det jag undrade var om det finns något trådlöst internet som på Gran Canaria, där man kan teckna upp sig för en vecka och kunna surfa var man vill så länge man har kontakt med någon "hotspot"...kanske ska kalla det ett "stadsnät"... Och hur är prisnivån på mat och dryck därnere, jag har ju som sagt inte varit till Rhodos på flera år...Är det som på Kreta? |
|
||||
|
||||
Jeg har bodd på Africa en del ganger, og det er ett av mine favoritthotell, selv om det er noen år siden sist! Kostas og Katerina er utrolig hyggelige mennesker, og jeg håper mor Margareta fremdeles regjerer på kjøkkenet, slik at man møtes av lukten av nystekt bakverk til frokost. For ikke å snakke om at hun på søndagen synger til messen som hun lytter til på radio, en helt spesiell opplevelse.
Hvis det er mulig, ville jeg be om å få ett av rommene i front, gjerne litt høyt oppe. Disse rommene har utsikt, så hvis dere ikke plages av trafikkstøyen utenfor, kan de absolutt anbefales. Hmmmm.... nå begynte tanken på Rhodos og Africa å bli ganske fristende.......... |
|
|||
|
|||
Vi bode på Africa före året i maj, vi tycker att det är ett fint hotel, inte lyx, men man ska ha ett ställe o sova,personalen är trevliga och frukost buffe´n är god, när till stan och en rolig bartender
|
|
|