|
|||
|
|||
Vårblommor
Hejsan
Imorse när jag hämtade in tidningen blev jag så här glad - längs husväggen lyste det gult - krokusarna har vaknat och gör nu sällskap med vintergäcken o snödropparna - härligt !!! Önskar alla en trevlig helg //Maggan |
|
||||
|
||||
Sv: Vårblommor
Härligt! Jag blev överlycklig när jag kom hem och hittadeen snödroppe i rabatten! Man blir glad för det lilla och fler knoppar var på väg upp kunde jag se
|
|
||||
|
||||
Vårblommor??
Här i Umeå ligga alltfort snön meterdjup utanför huset. Var nyss ute att skotta bort nattens flingor. De enda vårblomster som här kunna skönjas, det skulle i så fall vara isrosor.... Arne |
|
|||
|
|||
.. ja det är ju "några" mil mellan Helsingborg o Umeå men även här nere i Skåne är det fortfarande lite snö kvar här o där, beroende på var man bor någonstans, fast inte en meter "huva huva" ...men nu slipper ni det när ni snart ska åka iväg till Kreta Härligt för er.
Även penséförsäljningen är i gång här nere o uteplantering i krukor med påskliljor börjar synas lite här o var bland husen, I like //Maggan |
|
||||
|
||||
Här är den mesta snön borta, en liten fläck på ½ m2 envisas med att inte vilja smälta bort, men imorgon är nog även den biten borta!
Termometern svänger sig upp på 2-siffriga tal, 11-12 grader både igår och idag. Och jag har vågat investera i några krukor penséer (och påskliljor), tror de kommer att klara våren, för den har kommit nu! På bilden här syns till och med hur tulpanerna tittar upp ur jorden uppe till höger! Och snart har vi sommartid! |
|
||||
|
||||
Till och med här uppe i Gävle börjar snödropparna visa sig, det är bara 4cm skott, men ändååå!!
Yanna |
|
||||
|
||||
Det som göms i snö kommer upp i tö!
Igår kikade några julrosor fram - efter att ha legat under den stora snöhögen i snart fyra månader - något tilltufsade men vid liv. Visst är det fantastiskt! Hälsningar; lilla sjöborren. |
|
|||
|
|||
vilka fina blommor. :-)
Här i avesta har vi rätt så mycket snö kvar. Snöade i söndags igen Men i lördags så hittade sonen 4 tussilago :-) |
|
|