Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-20, 08:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Lakki Village

Hej!
Sitter med lite reseplanering igen.
Av någon anledning kom vi in på att det var länge sedan vi var på Amorgos och började titta lite vad som finns i Egiali.
Hittade Lakki Village och blev lite sugna på det, ser otroligt inbjudande ut.
Är det någon som har bott där och har några omdömen? Hur långt är det in till byn? Kan ju inte vara så långt ändå.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-20, 08:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 814
Standard Sv: Lakki Village

Jag gick förbi stället i somras och tyckte det såg inbjudande ut. Funderade själv på att bo där nån gång. Det var inte alls långt in till byn, men så gick jag längs stranden. Det är nog en aning längre via vägen. Hur det är med belysning, känner jag inte till då jag var där på dagtid.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-20, 10:54
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Lakki Village

Jag bodde på Lakki 1996 och det var ett jättetrevligt boende. Om frukost ingår sitter man nästan på stranden och äter den. Mycket trevlig värdinna också. Det är flera byggnader som vetter mot en härlig trädgård. Lakki ligger nästan längst bort på stranden, men det tar bara några minuter till "byn". Jag skulle boka igen om det nu inte var för att jag hellre vill bo i Katapola som är min favoritby.

Yanna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-20, 11:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Lakki Village

Vi besökte Lakki´s för några år sedan. Icke boende men väl som gäster på Lakkis prydliga Taverna just vid stranden. Tavernan fungerar som reception för hela hotellkomplexet.

Vi äskade guidning på anläggningen, och det gick visst för sig. Nu visade det sig att man hade ett brett spektra boendalternativ. Det fanns dels rena hotellrum, dels också radhusliknande studios samt mycket enkla boenden av typen vandrarhemsstatus..

Prisbilden var klart angenäm.

Ur minnet vill jag dock återkalla att någon kalimeramedlem vid boende på anläggningen varit mycket missnöjd, men jag kan ju misstaga mig.

Det är alls ej lång väg att vandra från hamnen i Egiali och fram till Lakki´s.
Betongvägen är ej nämnvärt längre att vandra än strandditon. Nog fanns det belysningsstolpar längs vägen, men vi var ju där dagtid och därför undandrager det sig min bedömning om kvällsbelysning fungerar.

Stranden nedanför Lakki´s är emellertid utmärkt och stället tillhandahåller solstolar o parasoll gratis för sina gäster.

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-20, 11:18
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Lakki Village

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg

Ur minnet vill jag dock återkalla att någon kalimeramedlem vid boende på anläggningen varit mycket missnöjd, men jag kan ju misstaga mig.

Arne
Det minns jag också, men minns inte vad de var missnöjda med och hittar inte inlägget. Det är dock flera som rosat Lakki och bara en som risat det, men det är alltid någon som inte är nöjd.

Yanna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-20, 23:42
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Lakki Village

Lakki`s får ganska blandade omdömen på Tripadvisor.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-21, 22:31
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Lakki Village

Bodde på Lakki förrförra sommaren, ett toppenmysigt ställe, ja allt var perfekt, läge, trädgården, lugnet, maten...det enda negativa är att tyvärr är poolen väldigt salt, så pass att det svider i ögonen och känns "stickigt". Barnen undvek till slut bad i poolen...tråkigt, för i allt annat var Lakki det bästa (läs mysigaste) hotellet vi bott på!

Det negativa jag tidigare hört om Lakki var just salthalten i poolen samt att ngn tyckte det var lite dyrt boende.

//Lena*.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-03-23, 12:42
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 915
Standard Sv: Lakki Village

Vi bodde på Lakki´s i början på oktober 2008 och trivdes utmärkt. Betalade 50 Euro/natt inklusive frukost för en 2-rums studio som var stor och hade ett av de bättre badrummen jag stött på i Grekland. Värdinnan var trevlig om än något "trött" så här i slutet på säsongen. Precis som någon skrev så var det fantastiskt fint att sitta i trädgården och avnjuta frukosten med utsikt över byn och havet. Eftersom vi var där så sent på säsongen så var det inte många som bodde där och det tyckte vi var ganska skönt. Det är ju en hotellanläggning och det är normalt inget ställe som vi uppskattar men nu var det helt OK. Poolen badade vi aldrig i så jag kan inte yttra mig om vattnet var för salt. Lagom promenad hem på kvällen efter en god måltid antingen på Asteria eller To Limani. Båda tavernorna har mycket bra mat och trevlig personal.
Kan annars tipsa om ett annat bra boende som heter Karkisia. Ett mindre hotell somm ligger rakt ovanför hamnen. Där bodde vi förra hösten och betalade 35 Euro för en stor enrums studio. Rent och snyggt och en stor altan med utsikt över hamnen och hela Egialibukten. Dit återkommer vi igen.

//maji
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-03-23, 12:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Lakki Village

Här fick jag också lite boende och tavernatips.Tackar

Riitta
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-03-23, 17:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Lakki Village

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Kan annars tipsa om ett annat bra boende som heter Karkisia. Ett mindre hotell somm ligger rakt ovanför hamnen. Där bodde vi förra hösten och betalade 35 Euro för en stor enrums studio. Rent och snyggt och en stor altan med utsikt över hamnen och hela Egialibukten. Dit återkommer vi igen.

//maji
Hur mycket motlut är det egentligen till detta hotell? Vi har varit i Egiali men nu har vi en vagn med en ettåring och ståbräda med en fyraåring så det går lite tyngre uppåt. Klarar vi av detta några gånger per dag? Går det väg ner rakt vid hotellet eller ska man först gå till vägen somfortsätter till byn ovanför Egiali.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-03-23, 22:06
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 915
Standard Sv: Lakki Village

Karkisia ligger inte så långt upp från hamnen men det är klart att med en vagn är det alltid jobbigare. Man kan dock nå hotellet från 2 håll. Dels den jobbigare in emellan gränderna där det är som det är, ojämnt och ett trappsteg här och där. Sedan kan man gå stora vägen en bit upp i backen och sedan svänga vänster och den vägen bör inte vara några större problem. Amorgos är ju en kuperad ö så det är klart att lite backar lär det ju bli. Bestämmer ni er för Lakki Village är det inte några backar alls och ni bor precis vid stranden så det är kanske att rekommendera på så sätt.
//maji
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-03-23, 22:52
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Lakki Village

Lakki är otroligt skönt att bo på med barn, ingen väg emellan hotellområdet och stranden. Restaurangen ligger precis bredvid stranden, så om barnen blir leds på att "sitta taverna" så har man bästa uppsikten över dem om dom vill leka på stranden en stund.

Vi hade också vagn med oss då vi var där och jag upplevde det inte alls som jobbigt att gå emellan byn och hotellet, inga spec backar eller så. Ibland tog vi strandvägen och ibland "stora" (inte så stor...) vägen.

Suck, nu längtar man ju tillbaks som sjutton! Skulle bara önska att dom kunde byta bort det där saltvattnet i poolen...det var verkligen svidigt, spec för barnen. Bodde på hotell med saltvattenpool i Tunisien, men där var salthalten låg, kändes inte alls att det var saltvatten! Stor skillnad.

//Lena*.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT