![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
![]() Någon som har koll på vad det kostar att åka taxi från flygplatsen i Chania till Kato Stalos? Är på väg att boka en vecka i maj men tyckte att transfer var ganska dyrt! Borde det inte bli billigare att ta en taxi när man är 2 personer? Åkte lite taxi sist vi var på Kreta, 2006, och vill minnas att det inte var så dyrt, men jag minns inga summor. Någon som vet? ![]() /Mimzzie |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom vi förra året gav 18€ Flygplatsen - Chania old Town så torde gissningsvis turen till din ort betinga ett pris på sådär 25€.
Reservation för om ni anländer nattetid. Då gäller en dyrare taxa. Lägg 20 procent därtill i så fall. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar Arne, för snabbt svar! Låter bra. Vi både anländer och avreser vid lunchtid.
|
|
||||
|
||||
![]()
By the way, inne i ankomsthallen på Chania Airport, just bredvid utgången, finner du en stor gul skylt. Där finnes angivet fastpris till olika orter bland annat Kato Stalos. Alla taxiföretag som får ragga kunder vid flygplatsen har förbundit sig följa dessa priser. Bra att veta.
Ha en riktigt fin tur till Kreta Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Lägg till att dom börjat ta mer betalt för väskorna!!!!
Taxin alltså.... Vi diskuterade vilt men tydligen har det blivit praxis. Myssa... |
|
||||
|
||||
![]()
Förbryllelse sig inställer... Nog vet jag att Taxiföraren vill ha extra betalt i de fall när bagageluckan ej går att stänga, och där vederbörande får använda ett spännband för att fixera bagaget, men extra betalt för bagage som går ned i bagageutrymmet??
Kan detta vara möjligt? Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Ja tyvärr, det är sanning.
Då vi kom ner i augusti -09 tog vi som vanligt taxi och dom stod ju där på rad som alltid, och vi blev verkligen förvånade. Vi hade var sin resväska och något mindre handbagage. Inget på taket och alla dörrar och luckor gick att stänga. Vi blev nästan ovänner för vi ifrågasatte väsk kostnaden. Till slut kom vi överens om ett pris på 45€ vill jag minnas, till Platanias. Så nästa gång får våra vänner hämta oss för vi kommer på kvällen 18.15 Dessutom 2 vagnar + bagage för 2 småtjejer. Tänkte väl inte så mycket på detta sen vi kommit fram då glömmer man alltid sin irritation. Men skulle frågat någon som vet mer om detta. Då jag första gången tog taxi, kostade samma sträcka 17€ och det känns inte allför länge sedan. Myssa... |
|
|||
|
|||
![]()
Ok, ja dom har väl kommit på att man kan ta betalt för bagaget också. Bra att veta i allafall, men det går ju snabbare och smidigare med taxi så det får bli taxi ändå!
![]() Tackar för svaren! //Mimzzie som åker 14 maj ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bagagepriserna på taxi har jag hittat info om utan att vet om de är riktiga.
Bagageavgift per post över 10 kg = 0,32 euro men det har kanske höjts. Har också sett att en taxi från Chania flygplats till Rethymno kostar ca 83 Euro om man förbokar ![]() Billigaste hyrbilen kostar runt 40 euro/dygn, kanske nåt att fundera över? Yanna |
![]() |
|
|