|
|||
|
|||
Boende
Hej !
Efter att ha rest runt i Kykladerna de senaste 3 åren ser vi i år fram emot Karpathos. Vi kommer att resa 2 familjer med barn under 7 år. Skulle önska lite hjälp med vart vi skall bo. Hade önskat pool och nära till havet. Först tänkte vi Lefkos men hittar inte så många hotell där. Åker reguljärt med Norwegian till Rhodos för vidare transport till Karpathos så vi måste boka själva och skall åka i juli/augusti. Vi önskar alltså bra och barnvänliga stränder inom gångavstånd och om möjligt pool på hotellet. Vart finns detta på Karpathos ? Tacksam för er expertis. Tack på förhand. Hälsningar Cecilia |
|
||||
|
||||
Sv: Boende
Amopi tycker jag är ett bra val för barnfamiljer. Finns en hel del studios där. Själv har jag bara bott i Pigadia men det är inget jag rekommenderar för småbarnsfamiljer. Har varit och badat i Lefkos och tycker nog att det fanns en hel del studios och pensionat även där. Om det finns några med pool vet jag inte.
Eva |
|
|||
|
|||
Sv: Boende
Amopi er kjempefint for barnefamilier, iallefall på dagtid. Jeg ser for meg at det er utrolig kjedelig på kvelden, men det kan jo være jeg tar feil.
Vi har bodd i Pigadia i alle år, helt fra alle barna i familien var små og helt til nå som ungdommer. Vi har en 6 år gammel gutt, og han har stortrivdes der siden han var 4 mnd gammel, han har vært der omtrent 2 ganger hver sommer Synes stranda utenfor byen har blitt bedre de siste par årene, ellers har vi ofte tatt buss eller bil rundt på forskjellige strender på øye - mange perler! Det som også er fint med Pigadia sentrum er at inne i byen er det bilfritt på kveldene, så barna kan gå "fritt" i gatene der |
|
|