Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-01, 20:48
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard April-skämt

Jag har gjort det igen... Jag läste i dagens HD (Helsingborgs dagblad) att Sofiero skulle under sommaren bebos av kronprinsessan och Daniel eftersom deras slott inte skulle hinna bli färdigrenoverat... Samtliga konserter som egentligen ska hållas på Sofiero under sommaren såsom Kent ska spela enl planerna bara en eftergift att ett band från Ockelbo skulle vara förband... En annan anledning till att de skulle bo på Sofiero var att kronprinsessan inte hade lust att bo hemma hos mamma och pappa så pass lång tid och för att lösa deras akuta behov av tillfälligt boende gjorde man så här... Jag trodde på vartenda ord och blev bara förbannad och var nästan redo att slåss för att vi skulle avskaffa monarkin. Märkte dock inte förrän min kollegor skrattar gott och tyckte att den var bra! Varför "glömmer" jag alltid bort att det är 1 april och missar fullständigt alla skämt!!!

Sån e jag!!!

Nån mer som gått på ett april-skämt?
Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 21:15
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: April-skämt

Jag har läst en del roliga aprilskämt men jag vet nog inte förrän imrogon om jag gick på något. Ett var att lösgodis/socker skulle skattas för och en annan att vi skulle få andels internetsurfa. En annan att Stockholms Lokaltrafik hade i hemlighet vid svininfluensan också skjutit in ett chip i vaccinet så vi bara kunde visa armen vid spärrarna.....
Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 23:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

.....på jobbet (Karlstads universitet) stod det i vår lokala intranätblaska Inslaget att Karlstadssolen som vi också använder som symbol skulle bytas ut mot en snöflinga, för att det bara varit en soltimme på hela november.... ....men den lätta gick jag inte på.....Men visst är det kul med fössta april...
Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 23:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

I Barometern, Kalmar stod det att tvisten mellan vägverket och Länstrafiken om de gratis cykelbussar som trafikerar bron var löst. Man skulle istället hänga på lösa cykelfiler typ balkonglådor på brons utsida. Cyklisterna skulle alltså cykla utanför bron i påhängda cykelfiler...

Synd att det bara är aprilskämt, för det hade väl varit häftigt!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 06:16
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hade varit kul att se - men hade inte velat testa det själv
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 09:01
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Andriotissa Visa inlägg
Jag har läst en del roliga aprilskämt men jag vet nog inte förrän imrogon om jag gick på något. Ett var att lösgodis/socker skulle skattas för och en annan att vi skulle få andels internetsurfa. En annan att Stockholms Lokaltrafik hade i hemlighet vid svininfluensan också skjutit in ett chip i vaccinet så vi bara kunde visa armen vid spärrarna.....
Det där med skatt på godis och läsk är nog inget aprilskämt utan ett seriöst förslag. Inlägget, som bland annat är undertecknat av Stefan Rössner, finns att läsa på DN Debatt.
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 09:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Vår lokaltidning VK verkar ha haft ett av de mer uppmärksammade. En ung man som under några veckor blivit far till fyra barn efter att ha haft en blöt svensexa nio månader innan. Var på bild med bebis och fyra olika kvinnor i gårdagens tidning.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 09:52
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Det där med skatt på godis och läsk är nog inget aprilskämt utan ett seriöst förslag.
Hoppas att det var seriöst! Helt sjukt vad feta svenska barn börjar bli .
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 10:14
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Det där med skatt på godis och läsk är nog inget aprilskämt utan ett seriöst förslag. Inlägget, som bland annat är undertecknat av Stefan Rössner, finns att läsa på DN Debatt.
Så bra, jag säger som Gert Fylking ; Äääääntligen!
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 10:15
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Vet inte om detta var ett april skämt, men jag hoppas det.

Hörde på p4 extra med Lottta Bromé igår att fm radio skulle försvinna vid årsskiftet. Det blir bara digitalt via dator. Man skulle lämna in sin gamla radioapparat och få 1000:- att lägga på en dator. Det hade tydligen regeringen bestämt.
Nån fler som hörde på detta inslag?
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 13:31
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Vet inte om detta var ett april skämt, men jag hoppas det.

Hörde på p4 extra med Lottta Bromé igår att fm radio skulle försvinna vid årsskiftet. Det blir bara digitalt via dator. Man skulle lämna in sin gamla radioapparat och få 1000:- att lägga på en dator. Det hade tydligen regeringen bestämt.
Nån fler som hörde på detta inslag?
Du kan vara lugn, det är ett skämt
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.