Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-07, 19:10
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard En Chania halsning

Halsar till alla kalimeror fran ett underbart Kreta Vadret har varit over forvantat och bikinin har varit pa varje dag. Ett dopp i havet har det blivit och manga i poolen. Det mesta har hunnit oppna upp har i Platanias nu sista dygnet. Tyvarr inte favoritrestaurangerna som oppnar pa lordag... Vi bor pa Plaza di Porto som ar ett jattefint hotell. Fina poolomraden och fracht overallt. Idag har vi varit pa marknad i Chania.
Nu ska det bli tavernabesok

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 19:41
sunsets avatar
sunset sunset är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: En Chania halsning

Hejsan! Låter härligt att kunna bada i havet redan nu! Minns att det var väldigt kyligt i havet runt den 25 april (2007).Även lägenheten var råkall så tidigt på säsongen...men vad gjorde väl det...underbar grönska och lugnet...oslagbart!

Carola
Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 20:11
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Ooh vad härligt det låter! Hoppas ni har en fin fin semester
Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 21:45
evlis evlis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Nå fikk du meg til å lengte enda mer , 3.juni reiser vi , samme hotel for 3. år på rad , Plaza di Porto . Er det mye mennesker der nå , eller er det stille før stormen ?
Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 12:10
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Härligt med direktrapport från Kreta!
Ha en fortsatt trevlig vistelse på Kreta, Nilam!

Yanna - med 57 dagar kvar till flytten!
Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 14:48
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Yanna - med 57 dagar kvar till flytten!
Lite off topic - men vill passa på och fråga dig Yanna hur det fungerar med flytten utomlands. Du skrev i ett annat tråd att du flyger till Kreta, men vad händer med alla dina minnessaker (bilder, tavlor), prydnadssaker, elektronikutrustning och möbler? Som allmänt bekant kan man inte ta till planet mer än 20 kg i incheckat bagage och då knappt finns det plats för egna kläder? Hur löser du det här problemet?

Hälsningar
Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 14:49
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Halsar till alla kalimeror fran ett underbart Kreta

Malin
Ha en fin semester på Kreta!

Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 18:06
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Lite off topic - men vill passa på och fråga dig Yanna hur det fungerar med flytten utomlands. Du skrev i ett annat tråd att du flyger till Kreta, men vad händer med alla dina minnessaker (bilder, tavlor), prydnadssaker, elektronikutrustning och möbler? Som allmänt bekant kan man inte ta till planet mer än 20 kg i incheckat bagage och då knappt finns det plats för egna kläder? Hur löser du det här problemet?

Hälsningar
Enigma
Hej Enigma!

Nu knycker vi iof tråden och du har fått ett PM av mig men kanske fler än du undrar.

Alla har vi olika krav på vad man måste ta med eller inte. Men man behöver egentligen inte ens hälften av vad man tror att man behöver.
Jag tar inte med mig några möbler alls. Jag skickar ner 3 kartonger med posten på ca 30kg/st vilket kostar ca 2000 kr, en billig flyttkostnad tycker jag. Jag checkar in en resväska, den största modellen. Jag tar med dator, men övrig teknik skaffar jag nytt. Om man hyr lägenhet är den ofta möblerad, om inte får jag köpa.
Jag tar med personliga saker, sånt som gör att jag känner mig hemma överallt. En del saker sparar jag hos min dotter som någon får ta med sig ner när de hälsar på.
Jag är nöjd med min lösning och jag flyttar ju ensam och tänker bo i lägenhet. Kan ju kännas annorlunda om man har en gubbe att släpa på och om man köper hus.

Yanna som räknar varenda dag!
Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 08:28
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Till Malin, Vi hoppas du har det fint därnere och förbereder för oss andra.
Skriv sen och berätta mer, det är alltid roligt att höra om det hänt något nytt.
När vi pratar med vänner där nere blir det mest om familj och sånt och det andra glöms bort.

Till Yanna Du ska bara veta att det du gör är något som många av oss drömmer om. Min man och jag pratade om varför vi inte gör en flytt, egentligen har man inget som hindrar en. Allt går att lösa, och som du säger så kan man klara sig utan många, många saker. Det vet jag efter ett inbrott i min villa för några år sedan. Då fick jag perspektiv till tingens betydelselöshet.

Ha det så gott ...Myssa
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.