Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-11, 00:37
Sarah I Sarah I är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Stranden i Pigadia

Hej hej!
Undrar bara vad det är för botten i havet i Pigadia?
/ Sarah
Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 11:03
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Stranden i Pigadia

När vi var där var det grovkornig sand och lite grus i strandlinjen. Men längre ut var det finkornig botten!
Fast det kanske kan vara olika beroende på väder och vindar?
Generellt kan man väl säga att stranden blir bättre ju längre bort från staden du går. I början finns det en del stenar i vattnet!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 16:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag skulle snarare säga att även om stranden blir finare ju längre bort man kommer - så blir själva bottnen sämre, dvs lite mer svårbadad.

Jag brukar bada en bit före den lilla udden längst bort, nedanför nya beachtavernan - men där är stora stenhällar under vattnet så man får inte vara för bortskämd med slät botten.
Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 18:24
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Var i Pigadia ska ni bo? Stranden som börjar där man svänger ner från hotell Meltemi för att sen fortsätta norrut har inga stenhällar i vattnet. Det skulle vara om man går ännu längre bort från centrum då?

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 22:52
Sarah I Sarah I är inte uppkopplad

Vi kommer att bo på Astron Princess, så närmare centrum. Inget större problem med havsbotten egentligen, bara det går att bada utan att det blir ett stort projekt Man blir ju lite nyfiken och ivrig nu när det börjar närma sig Hehe.

97 dagar, 9 timmar, 8 minuter kvar!
/ Sarah
Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 22:13
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Det er akkurat som Inkfish skriver! Den beste bunnen finner dere faktisk helt nærmest byen, rett nedenfor Calypso Bay hotel. Jeg har svømt omtrent bortover hele stranda, så jeg er nærmest "lommekjent" under vann bortover der, hehe.
Vi skal bo på samme hotell som dere, men vi må vente i 103 dager

Anbefaler sterkt å ta buss eller taxi til Amopi og tilbringe en dag (eller to eller tre) på Small Amopi beach eller Golden beach, også ta en drink eller milkshake på Skala Bar hos Manuel og Tom før dere tar bussen hjem igjen! Ikke lenge å vente 103 dager heller, går så fort atte!!
Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 09:53
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Hej!
Håller oxå med inkfish.
Min erfarenhet när jag var där för några år sen, var att jag pga all sten på botten fick ge upp tanken helt att bada. Det blev nästan värre ju längre bort man gick på stranden. Nu kunde vi kanske ha vänt och gått tillbaka till början av stranden och badat. Men valde att avstå efter att damerna balanserat ut för ett snabbdopp, hand i hand för balansens skull, -och i stället uppsöka hotellpoolen . Som väl är har ju ön helt enastående stränder på västra sidan........
//C@nny
Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 15:26
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag kan bara instäma med att baden vid Pigadia är inte så roliga med berg som kommer fram och blir mycket hala. Därimot har jag inget imot själva stranden och dess aktiviteter. Men ska jag bada på Karpathos så väljer jag något av de många förtjusande baden runt ön.

PANAKAKIS
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:00.