![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Blev galet sugen på en resa till Lefkas och Agios Nikitas! Söker lugnet och närheten till fina stränder på moppeavstånd och tycker det verkar vara den perfekta platsen!
Till min fundering, Ving tar 955 (eller var det kanske 995) kr per person för transer (taxi/minibuss) medan Apollo tar "vanlig" avgift och detta trots att de delar flyg! Hur kan det komma sig? Någon som har erfarenhet? Förstår att det kostar mycket att frakta bara ett fåtal turister till en liten ort, men att det kan skilja så! Och problemet är att det är Vings hotell vi vill åt ![]() Tips på annan ort på Lefkas annars? Går det att finna hyfsat lugn i Nidri trots högsäsong? (mitten av augusti) |
|
|||
|
|||
![]()
Spørsmål er når du skal reise. Når vi var på dagstur sist i august opplevde vi ikke roen i Agios Nikitas. Det var "overfylt" av turister.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske borde formulerat mig annorlunda
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Maartina!
Ja, Agios Nikitas är verkligen den perfekta platsen, ett litet paradis i mina ögon. (Vi har bara varit där i slutet av juni kanske ska tilläggas). Jag kan givetvis inte alls svara på varför Ving tar betalt som de gör. Men jag har bott på de två hotell som Ving respektive Apollo erbjuder. De är helt ok båda två. Det finns absolut INGA avstånd i Agios Nikitas. En liten bilfri, vackert stenlagd gata som tar dig genom byn, förbi lite affärer, restauranger, ett gyrosställe och nån bar, till hamnen där den stranden som är den ursprungliga fiskehamnen. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ditt svar!
Tyvärr får Agios Nikitas vänta till en annan gång. Vi har nu valt att boka Parga (velpelle) och ett litet hotell som verkar ligga i utkanten av staden (Margaritis). Tror det blir kanon! Men nån gång ska jag till Lefkas! Ska bara ta och boka av min Skiathosresa nu. Det svider lite då jag tror det är en fantastisk ö, men av olika anledningar känns det inte riktigt bra att åka dit i år. Men det blir garanterat en annan gång det med! |
|
|||
|
|||
![]()
Parga är ju alldeles underbart det också. Varit där tre gånger och vill gärna återvända även i år :-)
|
|
|||
|
|||
![]()
Det går alldeles utmärkt att hyra en bil i Parga och ta en dagsutflykt till Lefkas.
|
![]() |
|
|