Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-26, 18:40
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Ett Blåsigt Athen

Landa i lördags fm och kan som tips säga jag åkte med Norwegian och hade checka in 1 väska men hade även 1 cabin väska, denna fick jag lämna från mig vid ingången till planet fick en liten lapp, som tur var plocka jag ut min lap top skulle jobba lite på planet ner... Väl i Athen trodde jag att väskan skulle vänta vid flygplanet men icke den kommer på bandet med alla andra väskor, så ett tips ifall man bara reser med handbaggage och har bråttom...eller har något ömtåligt så se upp. Det var inte alla som fick lämna verka som om man på måfå plocka några stycken cabinväskor...nåja!

Annars är här gott, i går hade vi varmt 23 grader och jobba i trädgården nästan hela dagen, har mogna jordgubbar och körsbärsträdet står i full blom, en del apelsiner kvar och citroner. Har planterat lite tomater, zuccini, sockerärtor, morötter, dill och Lupiner får vell se om de klarar sig eller om det blir för varmt. Tog även ett dopp var dock en aning kallt men helt ok. Idag skulle jag dyka men det blåser allt för mycket så det blev inget långvarit var bara i 1 timme.

Ha det gott alla

Camilla
Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 18:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Standard Sv: Ett Blåsigt Athen

Låter härligt med bad och planteringsbesvär...fast jag förstår inte riktigt, får man inte ha handbagage på Norweigan????
H a det fortsatt gott!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 21:10
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Skulle tro att det är ungefär som på Skyways här hemma, att större handbagage blir nån sorts semi-inchekcat bagage. Fast här brukar de snurra en röd lapp på handtaget och sen står de väskorna typ vid flygplanstrappen när man går ut.

Inte för att det har en enda procent att göra med carry-ono bagage så nog är det lite falskt av dem isf...
Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 08:46
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag akte men Norvigen i sondags och det gick bra att ha en vaska och aven hand bagage i planet. PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Annars är här gott, i går hade vi varmt 23 grader och jobba i trädgården nästan hela dagen, har mogna jordgubbar och körsbärsträdet står i full blom
Men då, det låter helt underbart. Njut för mig också Frappe!
Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:16
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Väl i Athen trodde jag att väskan skulle vänta vid flygplanet men icke den kommer på bandet med alla andra väskor, så ett tips ifall man bara reser med handbaggage och har bråttom...eller har något ömtåligt så se upp. Det var inte alla som fick lämna verka som om man på måfå plocka några stycken cabinväskor...nåja!

Ha det gott alla

Camilla
Samma hände oss när vi flög med Norweigean från Berlin, det berodde då på att folk hade för stora och för många handbagage vilket de i incheckningen inte brytt sig om, så man vet aldrig...

Härligt det låter m Aten
Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 19:15
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Jo man får ha 10 kg i hand bagage sorry om jag var otydlig MEN antagligen som pga mycket handbagage fick en del av oss lämna från oss väskan och jag hade en liten cabin väska...jag skev detta mer som en heads up ifall någon bara reser med handbagage att risken finns att väskan blir "tvångsincheckad" och har man kanske ont om tid ska med en båt eller så kan detta vara bra att känna till. Nog om detta.

Åter hemma i Sverige veckan har varit intensiv en del jobb i trädgården, alla vänner som ska träffas, en del ärenden som skall utföras, varit på stranden och badat och dykt, fiskat, och läst 3 böcker av Roslund & Hellström Odjureet, Box 21 och Upprättelse hua vilka böcker, och även gjort INGENTING vilket man måste ibland. Ii tisdags var det strejk på bussar, metro etc och den 5e maj blir det general strejk, och just strejk kommer det bli mer av framöver. Grekland är på väg mot katastrof och i vilken riktning landet går? ja åt skogen i min mening och hur denna "saga" kommer sluta?? tyvärr inte med något bra och gulligt slut....

Camilla
Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 11:00
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Vi funderar mkt över kommande strejker i Grekland (mer mannen än jag om jag ska vara ärlig!). Vågar man åka till sommaren eller ska man blunda för eventuella problem som strejker av olika slag kan föra med sig. Vad tycker ni andra?
Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 12:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Det är nog ingen som kan svara på hur den närmaste tiden kommer att se ut i Grekland. Delar av befolkningen och de som strejkar verkar inte alls förstå vilken allvarlig situation landet befinner sig i.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:57.