|
||||
|
||||
I stället för vårskrik
Tung, trött morgon. Mulet, ruggigt. Lång arbetsdag väntar.
Vissa dagar längtar jag mer till Grekland och Amorgos än andra! Aina |
|
|||
|
|||
Sv: I stället för vårskrik
Instämmer! Vissa morgnar är tyngre än andra....
Fast jag vet att jag kommer att mötas av glada barn på förskolan om 25 min så det lyser upp den regntumga himlen lite....och 5 juni väntar Parga Lissi |
|
||||
|
||||
Vårskriket kom nu på kvällen när jag gick promenad i spåret. 18 grader och det lyser av vitsippor och blåsippor - underbart! Maj är Sveriges vackraste månad. Synd att det arbetsmässigt är den mest hektiska...! (Inom skolan.)
Aina |
|
|||
|
|||
..och även jag har haft en fantastisk dag, utedag/miljödag hela dagen i växlande väder, bättre ju längre dagen led... Lunch och mellanmål ute också, grillad korv till lunch och "magbröd" bakat på grillen till mellanmål. Det var en underbar syn med alla småttingar som hade en liten påse med deg under jackan för att kroppsvärmen skulle få den att jäsa. De vankade runt i solen jättelyckliga i väntan på bakningen. Supergott blev det att sen grilla bröden och LYCKA för dem att äta sitt nybakta bröd..
Tänk så fin den gråmulna starten på dagen utvecklades... Lissi |
|
||||
|
||||
[quote=Lissi;203893 .......och "magbröd" bakat på grillen till mellanmål. Det var en underbar syn med alla småttingar som hade en liten påse med deg under jackan för att kroppsvärmen skulle få den att jäsa. De vankade runt i solen jättelyckliga i väntan på bakningen. Supergott blev det att sen grilla bröden och LYCKA för dem att äta sitt nybakta bröd..
Lissi[/quote] Ahhh..... Det får mig att minnas min barndoms "pinnabröd". Mjöl, salt, bakpulver och vatten, som knådas till en deg och grillas över lägereldens glöd. FÖRSVINNANDE GOTT! Trevlig vår! Mats |
|
|