Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-06, 19:01
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Snart är det dax!

På torsdag nästa vecka är det dax att åter resa till Karpathos om inte något tråkigt händer som flygstrejk till exempel. Först var man rädd att askmolnet skulle förstöra resan,och nu krisen i Grekland som kan förstöra att man ej kommer iväg hmmm. Är det några andra här som tänker resa nästa vecka på torsdag,till Karpathos?
Måsta komma bort ett tag för att ladda batterierna,Så man orkar jobba ett tag till, tills man ska ner dit igen
Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 21:41
Marielous avatar
Marielou Marielou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Snart är det dax!

Nej, skall inte ner förrän i augusti, men du får gärna skriva några rader när du är tillbaka igen. Om hur det var på Karptahos, om du märkte mycket av krisen? om prisnivån blivit högre? om krisen påverkat de glada grekernas bemötande?

Trevlig resa, hoppas du får en underbar vistelse
Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 18:22
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Just nu håller dem på med och och fixar iordning ställena , så snart öppnar de portarna för en ny säsong med turisterFick höra precis att priserna än så länge är som vanligt,på Karpathos. Och att oroligheterna är mest i huvudstaden Athen.Så det är lugnt att resa till Grekland annars.Det som kanske kommer att synas är att dem själva inte kan shoppa och gå till affärer lika mycket eller resturanger p,g,a krisen. Men annars är allting öppet som vanligt.
Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 21:19
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Jag hade hoppats att resa till och vara i Grekland, mitt favoritland, skulle vara billigare under krisen? Inte dyrare...då grekerna tjänar på att fler reser och njuter i Grekland? Vi får se, åker ju inte förrän sista veckan i augusti. Längtar varje dag..
Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 13:50
Marielous avatar
Marielou Marielou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Skönt att upploppen verkar begränsade till storstäderna. Bara det inte blir dyrare i Grekland, det är väl det som man är lite rädd för. Men om allt kommer att vara som vanligt får vi vara nöjda och hoppas att grekerna tar sig igenom den här krisen.
Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 15:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag förstår inte detta att men tror att det ska bli BILLIGARE då landet är i svår ekonomisk kris. Moms kommer att höjas på många varor och det gör ju inte priserna lägre. Om dessutom alla som lever av turistnäringen förväntas SÄNKA sina priser för oss turister, hur tänker man då??
Grekland var redan före krisen billigt i mina ögon.

Lissi - som åker dit 3 ggr i år oavsett prisläget.
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 21:49
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad

Det är väl inte jag personligen som gissar att det kan bli billigare att resa i Grekland utan något som diskuteras på många ställen då turismen är en stor inkomstkälla för Grekland.
Frågan var väl egentligen om det kan vara lite lurigt i krisens kaos...då kan jag säga att det jag hört från grekiska ö-världen så är det lugnt och fint som vanligt
Hoppas att Karpathos är sig likt i år trots att den nya stora flygplatsen öppnat..
Svara med citat
Gammal 2010-05-12, 17:57
sailorman sailorman är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Tjena !
Reser till Karpathos imorg. 13maj. Novair 06.35 !!
Ha're Gott / Sailorman
Svara med citat
Gammal 2010-05-12, 22:44
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Hei. Jeg sitter her og ser på et annet forum - Hellasforum. Der ligger bilder fra Karpathos i 2009 - første gang på fire år vi ikke var der. Det nye hotellet bak gamle Seaside ser jo enormt ut. Både gamle Seaside og Limanaki ser jo ut som små prikker. Jeg lurer nå på om jeg vil dra til Karpathos i år igjen. Jeg tror dette ødelegger mer enn det lokker turister - håper jo jeg tar feil.
Jeg antar at hotellet ikke er ferdig i år ???? og venter spent på tilbakemeldinger fra dere som reiser nå i sommer. Det er jo mange av dere som reiser år etter år - hvordan forandres byen - er dette til det bedre?
Hilsen
Pelagia som reiser til Kreta om 3 uker
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:24.