|
|||
|
|||
Paus från Skiathos
Hej!
Efter 12-13 år på Skiathos blir det i år en paus, en halvt ofrivillig sådan. Jag har brutit min axel illa för ett antal månader sedan och fått skruvar in opererade, sedan gick både muskelfäste och bicepsena av. Rehabiliteringen är mkt lång, cirka 1 år. Jag inser svårigheten att klättra upp och ner på min gode vän Yannis båt i år och att resa dit och inte kunna "bo" på hans båt är inte ett alternativ. Visst ön finns kvar, och även mina vänner, men jag får ändå ett stick i hjärtat när jag läser att så många ska dit. Som plåster på såren bjuder pojkvännen mig till Santorini och han bär även väskan och sedan åker jag med vänner till Kefalonia - så det är inte synd om mig egentligen. Men ändå, längtan är stor. /Jeanette |
|
||||
|
||||
Sv: Paus från Skiathos
Du får nog akta dig när du reser till Kefalonia för då blir nog Skiathos ett mine för dig och då kommer du att älska en ny Ö.
PANAKAKIS 18 år på Kefalonia |
|
|||
|
|||
Jag är helt övertygad om att jag kommer att tycka om Kefalonia (har varit där för 15-16 år sedan), men om det bräcker Skiathos. Vi får se. Jag meddelar efter resan .
|
|
|||
|
|||
Ön finns kvar... Hoppas att du får det bra på Kefalonia och Santorini...
|
|
|