|
||||
|
||||
Bra restauranger i Rhodos stad maj 2010
Hej alla Rhodoskännare! Har hittat en sista-minutenresa 19/5 och kommer att bo i stan. Jag vill gärna ha tips på bra grekiska restauranger, även andra. Jag har tittat runt i forumet en del, men det kan ju ändras så mycket i restaurangvärden så vad är bra NU?? Mycket tacksam för ideér
|
|
|||
|
|||
Sv: Bra restauranger i Rhodos stad maj 2010
vad är en bra resturang. turiststället med vita dukar eller vad vill du ha
Thomas |
|
||||
|
||||
Framme pa Rhodos har jag lyckats hitta 3 kanonstalllen pa 3 dagar, mycket tack vare tipsen har och i Kalimeraguiden. To Steno var ju en alldeles underbar taverna med mat och omtanke utover det vanliga. Det blir fler kvallar dar!!! Och igar blev det Romios, vilket fint stalle, aven har med fantastisk mat och personal, detta stalle lite mer vita duken an To Steno, men fantastiskt. Ett okant stalle som ocksa var mycket bra var Fotis, nara Platonos i GS. Och sa finns det folk som sager att det inte gar att fa bra mat i Rhodos stad!! Stackars dem! Jag ar mycket glatt overraskad. Och Gamla Stan ar ju helt underbar, har kan man ju strova i veckor och bara titta!
|
|
||||
|
||||
Fotis ar ett kanaonbra stalle, som har sin uteservering ut mot en utgravning, mycket att titta pa och vilsamt och vackert bara ett kvarter fran "hysteriska" Sokrates street. Ett gammalt hus med vacker inredning i flera rum och hog mysfaktor. Man svanger in pa Platonos ganska langt ner pa Sokrates, passerar ett Gyrosstalle och dar, till hoger ligger Fotis. Deras sallad, Kalamares och hemgjorda Moussaka ar mycket bra, sakert resten ocksa, men det har jag inte hunnit med . Serverat med glimten i ogat av jattetrevlig personal. Rekommemderas varmt!
|
|
|||
|
|||
Ligger To Steno där nära A. Papandreu-parken ?
|
|
|||
|
|||
Ligger To Steno där nära A. Papandreu-parken ?
|
|
||||
|
||||
To Steno ligger vid en park som har någon form av trafikskola för barn.
|
|
|