Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-17, 09:58
soffi 15 soffi 15 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Karpathos i september

Hej har bokat en resa till Karpathos den 23 sep. Hur är vädret då? Blir kvällarna kyliga? Jag och min familj ska bo på hotel Mediterranean är det nån som vet nått om detta? Hur är Karpathos annars? jag är ju Kalymnos älskare men jag tror att Karpathos är nått liknande eller? Hur som helst blir det nog bra ändå.
Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 08:14
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Karpathos i september

Citat:
Ursprungligen postat av soffi 15 Visa inlägg
Hej har bokat en resa till Karpathos den 23 sep. Hur är vädret då? Blir kvällarna kyliga? Jag och min familj ska bo på hotel Mediterranean är det nån som vet nått om detta? Hur är Karpathos annars? jag är ju Kalymnos älskare men jag tror att Karpathos är nått liknande eller? Hur som helst blir det nog bra ändå.
Den som kunde spå väder så långt i förväg vore guld värd, men troligtvis är det bra väder på Karpathos vid den tidpunkten du reser men som du befarar så börjar det bli svalare på kvällarna i slutet av september. Karpathos är en ö som man länktar tillbaks till när man har besökt denna och har mycket mer att ge en Kalymnos. Har endast besökt Kalymnos en gång och har ingen känsla att jag vill återvända dit. Lycka till med besöket på Karpathos
PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 10:22
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Vi har vært på Karpathos både tidlig og sent i september de siste par årene, og har hatt mye vær!
Det har vært flotte varme dager, og varme kvelder, men også dager med voldsomt regn og lyn og torden. Ganske spennende å oppleve det.
I fjor opplevde vi det værste uværet på mange år, det øsregnet hele dagen, men dagen etter var det godt og varmt igjen.
God tur og gled deg til å oppleve Karpathos.
Glem ikke å besøke Olymbos, og om mulig bør dere blir over der en natt. Når dagsturistene har reist, så er det helt nydelig der.

Hilsen Nina som reiser neste søndag!
Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 10:43
soffi 15 soffi 15 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Tack för alla tipsen. jag tror nog att vi får det bra.
Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 21:06
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej.
September är perfekt. Varmt i vattnet. Stabilt väder. Turisterna har åkt hem (de flesta)...
Själv åker jag i slutet av september och i slutet av oktober...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.