|
||||
|
||||
Ikaria till kykladerna
Hej!
Vi åker till Ikaria i slutet av juni och tanken var att vi därifrån kulle ta oss till Naxos. Jag har följt uppdateringen på GTP angående tidtabeller och rutter, fram till idag har Nissos Mykonos trafikerat denna sträcka. Idag när jag kollade har de tagit bort alla förbindelser från Ikaria till Kykladerna och Pireus. Jag gich då in på Hellenic seaways hemsida och hittade där en aktuell tidtabell, men med ändrad rutt och förskräckliga avgångstider mitt i natten till Mykonos, Syros och Pireus. Är det någon som har koll på om det möjligen kan finnas andra alternativ till att ta sig till Naxos? Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Ikaria till kykladerna
Citat:
Jag tro du kan släppa tanken helt. På flera år har förbindelserna Ikaria - Naxos varit i det närmsta obefintliga. |
|
||||
|
||||
Förra året gick iallafall Nissos Mykonos mellan Samos och Naxos via Ikaria vid den tiden 2 gånger i veckan vill jag minnas.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ett par gånger har vi även tagit oss med GA Ferries till Agios Kirikos från Naxos men det är ju ett minne blott. Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Förra året åkte vi från Ikaria till Naxos med Nissos Mykonos, avgångstid från Evdilos ca 9 på förmiddagen. Det passade oss förträffligt och vi hade tänkt att upprepa denna rutt i år (Vi har ett fantastiskt boende på Naxos som vi redan bokat). Tyvärr har de alltså ändrat rutt och tidtabell.
Idag när jag kollar på GTP så är rutten Evdilos - Mykonos - Syros - Pireus men tidtabellen för det datum vi vill åka har ändrats igen. Nu kan man åka 17.10 från Evdilos och vara på Syros 20.10. Därifrån går det en Blue star färja till Naxos 21.35. Om båtarna går enligt tidtabell skulle det vara möjligt att komma till Naxos från Ikaria utan övernattning på någon annan ö. Vad tror Ni? Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tack! Jag försöker tänka optimistiskt och försöka tänka så. Det värsta som kan hända är väl en övernattning på Syros Lena |
|
|