![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Undrar lite om att hyra bil i Parga... någon som har erfarenhet? Ska man boka via resebolaget (Ving) eller hos nån lokal uthyrare? Tips?
Det börjar närma sej, 18 dagar kvar! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har hyrt bil två gånger av Synthesis travel, som det också tipsas om i pargaguiden. Har bara varit nöjd, trevligt folk som jobbar där. Minns inte priset längre, fast det var nog inte så billligt, har jag för mig.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipset!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag hyrde bil själv här i Parga i förrgår (27 maj 2010) hos Parga Car Hire, som finns alldeles i centrum av byn. För en dag kostade en liten bil 35 euro + försäkring 5 euro. 32 euro per dag skulle det bli om jag ville hyra 3 dagar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för den direktrapporten! Hur är det i Parga? Vattentemp, väder, maten...Sukta oss!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Maten var lika bra som vanligt i Parga. Jag mätte inte temperaturen på havsvattnet, men det var förstås på kyligare sidan så här tidigt på säsongen. I går (31 maj) då jag åkte hem var det +30 grader i skuggan. Inte så stark sol, lite mulet faktiskt, så det var riktigt skönt. Men Parga är Parga oberoende av omständigheterna. Mitt favoritställe alltså.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har alltid hyrt bil minst en vecka och då lönar det sig att hyra via charterföretaget, som i mitt fall när jag hyrde både 1 och 2 veckor i Parga. Då valde jag ingen transfer från flygplatsen heller utan fick bilen där och körde själv till Parga. Busenkelt att hitta - bara "rakt fram" hela vägen!
|
![]() |
|
|