![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
I juni åker jag och min pojkvän till Santorini med Airtours - SAScharter. Upptäcker till min förvåning att man ej får förbeställa varor till utresan om man reser inom EU. Har det något att göra med att det är SAS charter tro? När vi annars åker med Apollo till Grekland så förbeställer vi även för utresan. Nya regler eller vad? Någon som vet? |
|
|||
|
|||
![]()
Det brukar vara så med SAS....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag förstår det hela rätt handlar det mycket om hur "duktiga" flygbolagen är på att kringgå regler OCH om bolaget är registrerat i Sverige eller ej (Då gäller systembolagets regler som jag föstått det).
När jag reste ner till Rhodos med Thomas Cook för några veckor sedan fick man beställa på utresa. Varorna levererades dock inte förrän planet stod på grekisk mark, med hänvisning till gällande regler. ![]() När vi nu åker med Malmö aviation till Parga om 2 veckor får man inte beställa på utresan. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker också med Airtours, men flygbolaget är Novair. Vi har fått en diger taxfreekatalog och har beställt både till ut- och hemresan. Underligt att SAS inte kan erbjuda detsamma.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar. Surt får man ju säga. Men det löser sig, får handla solkrämer på Arlanda.
|
|
|||
|
|||
![]()
SAS är i grunden ett reguljärflygbolag som utnyttjar sin överkapacitet till charter ibland.
Taxfree försäljningen är en komplicerad apparat med en stor adminstration och logistik bakom. Därför avstår SAS men de flygbolag som är specialicerade på charter har naturligvis detta. Allt för att hålla nere priserna per flygstol. |
|
||||
|
||||
![]()
Flög med SAS till Santorini för några veckor sedan. Vi kunde inte heller beställa varor till utresan och fick förklaringen att det hade med vikten att göra?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är billigare att inhandla solkrämer direkt i Grekland. Grekiska krämer är gjorda av naturlig olivolja och de är mycket billigare än krämer sålda på Arlanda.
Enigma som också handlar naturliga kosmetika varor i Grekland |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du får schyssta produkter (märken) här hemma på "Rusta", "Ö&B" till halva priset. dessutom om man vågar prova t ex Lidls märke så kommer man undan ännu billigare. Folegandros/Nivea/faktor10 = 13 € ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Av Lidls solskydd fick min jobbarkompis son jätteproblem, typ soleksem fast han har en rätt tålig hud och aldrig råkat ut för något liknande. Vet ej om det var en tillfällighet men man kan ju undra om billigast är så bra?!
//Kerstin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen när blev billigt bra??? Nä gäller det mina barn så köper jag gladligen på apoteket. Spelar ingen roll vad det kostar så länge det funkar . Själv så kör jag med biz sun eller va det heter och max 8 ![]() Är inte så känslig för sol och brun efter 3 dagar. ![]() 19 dagar kvar ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här, visst känns det ruttet att pröjsa 190 spänn för bra solskydd til barnen, men better safe than sorry. Det jag tänker mest på angående att köpa i Grekland är hur färska produkterna är, ofta ser man ju massor med cremer som står ute i solen dagarna i ända, känns så där halvfräscht att köpa...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|