|
||||
|
||||
Cykla på Thassos?
Hej alla glada grekfantaster.
Jag undrar om någon som varit på Thassos vet om det finns cyklar att hyra? Gärna "vanliga" cyklar, men annars får det väl gå bra med mountinbike. Jag ska åka till Thassos 30 juni med en kompis och vi skulle vilja cykla en del. Hur mycket beror väl på om vi orkar i bergen. Men det finns kanske lite plattare delar av ön? Vi ska bo i Limenas, och jag har bara hittat en uthyrare på södra delen av ön. Alltså en biluthyrare som även har cyklar. Jag har tidigare varit på många andra öar, 16 st tror jag. Cyklade en del på Agistri och det var härligt! Jag är väldigt tacksam för tips! Även om annat i Limenas. Ska bli spännande att upptäcka en ny ö! Vi hyr nog bil någon dag för att ta oss runt ön. Det skulle va kul att cykla kortare turer efter det. hälsn Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Cykla på Thassos?
Hej Lena! Var i Limenas ska ni bo? Om ni bor utefter huvudvägen västerut ligger Crazy Rollers som hyr ut moppar och dyl. nära macken där. Kommer inte ihåg om de hade cyklar också. Vi hyrde vår vespa där och var väldigt nöjda. ( om ni hyr där så säg till Stella att ni fått tipset genom Kalimera, så blir hon jätteglad!)
Annars finns det en uthyrare när man fortsätter in mot stan. Den ligger i den första fyrvägskorsningen. Är nästan säker på att jag såg cyklar där! Det finns säkert på flera ställen också! Vägen västerut går inte så högt upp i bergen, utan följer kusten. Men en del sugande stigningar får ni nog räkna med! Strax innan ni kommer fram till Skala Rachoni ligger Pachis Beach som jag kan rekomendera. Det ligger också flera stränder efter kusten som man ser från vägen, det är bara att svänga ner! Men om ni ska hyra bil först så kan ni ju reka själva! Trevig resa! Katitzi |
|
||||
|
||||
Tack för tipsen!
Vi ska bo på hotell Chrissa genom Apollo. Jag längtar så! Har inte varit i Grekland på 3 år. Och nu har jag fått med mig en kompis som inte är lika förtjust i att sola och bada som jag är. Hur ska det gå, tro? Men jag kan inte ligga och sola en hel dag som förr, räcker med en stund. Måste dock bada titt som tätt om jag ska må bra! Har du eller nån annan tips på bra tavernor med genuin grekisk mat till hyfsade priser i Limenas? |
|
||||
|
||||
Titta på sid.4 i detta Thassosforum under rubrikerna "Första gången på Thassos, behöver hjälp" och "Restauranger på Thassos" så får du en hel del tips!
Katitzi Senast redigerad av Katitzi den 2010-06-06 klockan 12:27. |
|
||||
|
||||
Tack! Jättesnällt! Har du varit på Thassos många ggr?
|
|
||||
|
||||
Nej , jag var där två veckor sommaren 2008. Men blev väldigt förtjust i ön och har delat med mig av mina erfarenheter till medlemmar här på Kalimera.
Någon som har varit mycket på ön tror jag är eja här på forumet. Katitzi |
|
|