Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-07, 13:57
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Jaha, då var man hemma igen....

Efter en alldeles underbar vecka på Rhodos är jag hemma igen. Hinner knappt sätta fötterna på svensk mark förrän nästa resa planeras.

Kan tala om att vädret har varit fantastiskt där nere i södern där jag håller till. 6 mil från Rhodos stad regnar det nästan aldrig. Även om vi hade dagar med lite moln på morgonen (som solen ändå tog igenom kände man) så kom solen och den blåa himlen vid lunch. Termometern var aldrig under 26 grader, inte ens på natten.
Svara med citat
Gammal 2010-06-07, 16:04
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Jaha, då var man hemma igen....

Välkommen hem....

Vad gott det låter, hör ju här på forumet att det är regn o åska lite varstans i den grekiska arkipelagen, o det vill jag inte ha när jag åker ner om knappt två veckor.

Irene
Svara med citat
Gammal 2010-06-07, 16:37
Mysans avatar

Jo det kan nog stämma. Norra delen av Rhodos hade haft mycket sämre väder har jag hört. Men där i den södra delen där jag håller till blir det sällan mer än lite moln.
Svara med citat
Gammal 2010-06-07, 16:55
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Jo det kan nog stämma. Norra delen av Rhodos hade haft mycket sämre väder har jag hört.
Inte den senaste veckan iaf. Har en kollega som varit 1 vecka på Sun Wing (bokstavligen PÅ Sun Wing, inte utanför grindarna på en vecka )och de hade kanonväder de också.

Hoppas, hoppas finvädret kommit nu. Vill INTE ha något regn någon endaste dag av mina 18!
Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 18:21
birgit birgit är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
Inte den senaste veckan iaf. Har en kollega som varit 1 vecka på Sun Wing (bokstavligen PÅ Sun Wing, inte utanför grindarna på en vecka )och de hade kanonväder de också.

Hoppas, hoppas finvädret kommit nu. Vill INTE ha något regn någon endaste dag av mina 18!

Vi kom hem från Sunwing 9:e juni en molnig dag hade vi annars fint väder med en bskön bris. 22 grader i havet. Härligt
Svara med citat
Gammal 2010-06-21, 20:47
AnkiLu AnkiLu är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Låter lovande, nu när man är på väg ner.. Är det Lardos du har varit till Mysan? Har du några bra tips till mig o min dotter(11 år) som ska till Pefkos i 14 dagar! Lindos är ju ett måste! Vad finns det för fina stränder söder om Pefkos? Går det bra med bussar?
Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 09:10
Mysans avatar

Alltså jag har inte badat någon annanstans än just nedanför James Hotell. Där är det inte fin botten. Stora klippblock och ingen sand. Men havet är ju havet så man trasslar sig fram o badar ändå.

Bussar går men det är bäst att fråga sitt hotell om busstider för tabeller bryr de sig inte om. Buss till o från Lindos går bra.

Prasonisi, den allra södraste delen av Rhodos är verkligen en underbar sevärdhet. Tsamikas strand är ett stort NO NO just nu (tycker jag). De har dragit all trafik dit eftersom stora vägen håller på att repareras. Så fem meter från stranden har man stora genomfartsvägen just nu.

Vad du än har för funderingar så kan jag nästan garantera att du får hjälp på plats!

Ha det så bra o njut av dagarna!
Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 20:59
AnkiLu AnkiLu är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Ok Prasonissi låter lockande! Ja tur man har semester då om bussarna inte håller tiderna;-)

Verkar vara mycket engelskmän i Pefkos, de finns ett forum som heter Pefkos friends och jag skulle tippa att ca 98% av medlemmarna kommer från england :-)
Ja, vi hoppas att det är sandbotten i Pefkos eftersom min dotter gillar att bada. Vi ska bara lata oss och njuta av värmen och varandra.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.