|
|||
|
|||
Buss till Pefkos?
Snart bär det iväg och valet blev Pefkos Nu är bara frågan hur vi tar oss dit från flygplatsen på lämpligaste och billigaste sätt Är det någon som vet hur lång tid det kan ta med buss? Vi landar på morgon kring 4.30.
Vi är bara 2 st, jag och min dotter på 11 år! |
|
||||
|
||||
Sv: Buss till Pefkos?
Tja en vild gissning är att det får bli taxi till busstationen i Rhodos stad och sedan bussen ner mot Pefkos. Själva bussresan tror jag tar lite över en timme.
Buss-tidtabell gällande till 1 juli: http://www.ando.gr/eot/eng/BUS.pdf |
|
|||
|
|||
Tack för hjälpen!
|
|
||||
|
||||
Så tidigt på morgonen hade jag tagit en taxi direkt från flygplatsen till Pefkos. Väljer ni bussen så TROR jag att ni måste byta även i Lindos, men jag är ingen Rhodos-expert så helt säker är jag inte.
|
|
|||
|
|||
Ok, tack för tipset! Det blir nog segt att ta bussen så tidigt på morgonen...!Får nog fixa en taxi.. Alternativet skulle kanske vara att hyra en bil.. . vet ni av någon bra och billig biluthyrare? Vilken väg skulle man då ta för att komma till Pefkos? Finns det några bilkartor på nätet?
|
|
||||
|
||||
Taxi blir ganska dyrt, 65 € skulle jag gissa på. Men allt är ju relativt. Man får väga in alla faktorer. När det gäller buss så finns det direktbuss, utan byte.
|
|
|||
|
|||
Ok vad bra! Jag trodde inte att det gick någon direktbuss . Vi har ju inte jättebråttom till hotellet, vi får säkert inte rummet förrän mitt på dagen. Om man kan spara någon krona är det ju inte helt fel. Var hittar jag de bussar som går direkt? Bussarna i den turlista du skickade går väl Rhodos?
|
|
|||
|
|||
Ahh läste lite för fort! Du menar förstås att vi ska ta taxi till Rhodos och sedan direktbuss därifrån till Pefkos!
|
|
||||
|
||||
Just precis. Jag vågar inte säga vilken buss du ska ta men det fungerar bra att fråga sig fram.
|
|
|||
|
|||
Det är enklast att ta en taxi från flygplatsen till Pefkos.
Priset från Pefkos till Rodos stad var 59 e nu i början av juni och det ungefär samma pris från flygplatsen till Pefkos. Om man far via Rodos stad så går det direkta bussar till Pefkos, man behöver in te byta någonstans. |
|
|||
|
|||
Enklast blir nog att taxi direkt(fast dyrt), och billigast
att ta buss från flygplats till Rhodos (2 e pp) o sedan vidare Rhodos - Pefkos (5 e pp)(bökigt). Vi får känna hur det känns när vi kommer fram där vid 4-tiden.. Det är väl ingen busstrejk nu på Rhodos? Ev tar vi bussen när vi ska hem Är det någon som vet om man förvara sitt bagage någonstans i Rhodos stad? Tack för all hjälp |
|
|||
|
|||
Ingen fara för strejker på Rodos, det råkade vara två strejkdagar då vi var i Pefkos men allt funkade fullt.
Nyfiken... vad har ni för hotel i Pefkos? Vi bodde i Stella view. |
|
|||
|
|||
Vi bor på Summer Memories Ap. och det är helt Ok! Ingen lyx direkt,men rent och mysig pool. Familjen som driver hotellet är också mycket vänliga och gör allt för att man ska trivas. Mest britter på hotellet, men även svenskar, norrmän och danskar. En bit att gå till stranden, men nära till alla restauranger, busshållplats och supermarkets.
|
|
|||
|
|||
Vi brukar bo på Stella view, vid huvudvägen,där uppe ovanför byn. Fin utsikt, Pefkos view är alldeleles intill Stella.
|
|
|