Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-13, 22:58
kiwi kiwi är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Hemma från Thassos

Har nu kommit hem från underbara Thassos. Vi var där 2-9 juni. Resan gick bra, bara 3 timmars flyg, buss till färjan ca 10-15 min och färja 40 min (jättefin och stor båt) sedan buss till hotell Egli 40 min. Hotellet ligger i lugna omgivningar, nästan ingen trafik, lugnt och tyst. Förutom en och annan tupp som gol Paret som äger hotellet, Miriam (hon är svenska) och Dimitri är helt underbara, dom ställer upp och fixar det mesta. Vi frågade om det fanns kaffebryggare och vips kom dom med en. Dom är så serviceinriktade och hjälpsamma. Hotellet är rent och snyggt och har en härlig pool. Dom har en busig hund som heter Paris, hon hittar på hyss hela tiden.
Vädret har varit bra, det hade regnat och åskat samma dag som vi kom, och vi hade åska och regn en kväll men sedan hade vi sol och mellan 25-30 grader. Restauranger som jag kan rekommendera är Flisvos nere på stranden, som har jättegod grekisk sallad och underbart gott vitlöksbröd med tomat på. Ägaren Vangelis är jättetrevlig. Andra bra restauranger är Theagenis nere på stranden(som alltid bjöd på ouzo, metaxa och frukt) och Vigli en bit upp i bergen (tar ca 30 min att gå) med en underbar utsikt.Det var där vi åt en kväll när det åskade. Thassos är en grön och fin ö med massor av rosor som blommar, jag åker gärna dit igen. Ni som ska bo på hotell Egli, hälsa till Miriam och Dimitri från gänget som bodde i rum 2,3 och 9. Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 08:46
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: Hemma från Thassos

Det är i Skala Potamia vid Golden Beach antar jag?
Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 17:04
Cinderella Cinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Ja, jag har hört att ni haft det bra (av en i ert sällskap) - det bådar gott inför vår tripp. På onsdag smäller jag igen resväskan för 2 veckor på Egli. Jag hälsar Miriam o Dimitris från er!
Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 17:05
Cinderella Cinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Citat:
Ursprungligen postat av ErOg Visa inlägg
Det är i Skala Potamia vid Golden Beach antar jag?
Japp, helt korrekt.
Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 23:31
kiwi kiwi är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Ha en trevlig semester Cinderella och busa lite med Paris (hunden på hotellet) från oss
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:31.