|
|||
|
|||
Supermarket och tavernor
Har läst snart hela forumet tror jag och fantastiskt bra tips och råd får man verkligen.
Åker ner nästa vecka för mitt första besök på Karpathos. Vi skall bo på Hotel Mediterrainian och som jag förstått av läsning här och kartor ligger det en bit utanför stan. Cykel verkar som en bra idé för o lätt ta sig in till stan. Men jag undrar...finns det nåt i närheten av hotellet som t.ex en supermarket, taverna så man lätt kan få lite lunch när man vill pausa från stranden? Läste nånstans att man höll på att bygga ev tavernor etc längs vägen in mot staden...men nån som vet? Tack på förhand! Anna |
|
|||
|
|||
Sv: Supermarket och tavernor
På vägen in till "stan", från Ditt "håll", kommer Du att passera ett antal supermarkets, av varierande storlek o utbud. För att inte tala om antalet tavernor !! Halvvägs passerar Du den omtalade o populära Pelagos ! Du kommer att bli förvånad över hur nära det är till allt !! Vill Du inte promenera, så är nog cykel Ok, se bara till att Du har fram o baklyse !!
Trots att det är en huvudgata, så är det ganska mörkt o öborna kör ganska friskt, både med bilar o moppar !! Önskar Dig en härlig resa !!! / Boe |
|
|||
|
|||
TACK Boe!
Gillar detta forum, här får man verkligen utförliga svar. Har nog en felaktig bild härhemma o tror att avstånd och "staden" är större än vad de är. Jag kan knappt vänta tills vi kommer fram. Det skall verkligen bli roligt nu när jag har fått tips och researchat lite om ön. Anna |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats som längtar tillbaka |
|
|||
|
|||
...jag cyklar ofta(lite rassel å lite pling) och gärna när jag är på Karpathos, men ser alltid till att ha med mej både bak-och framlampor.Har faktiskt tagit med en reflexväst också. Det är inte så gott om gatuljus, så en del bakljus till cykel går att ta av och hänga i bältet eller på jackan. Hellre synas för mycket än för lite.....Speciellt mellan Seven-Eleven och MotoCarpathos är vägen väldigt smal.
|
|
||||
|
||||
Upptackte att de rorstumpar med uppstickande kablar som man i flera ar har snubblat over i morkret pa vag hem fran Pelagos har vuxit upp och blivit gatlyktor!
Karin i ett molnigt Pigadia |
|
|||
|
|||
...jamen, va bra!! Så du menar att mörkret i Pigadia inte är lika kompakt??
Mikke |
|
||||
|
||||
Haha, exakt vad jag menar! Sa langt jag har sett utefter strandvagen star det prydliga gatlyktor. En klar forbattring!
|
|
|