|
|||
|
|||
Kortvisit på Santorini
Hej!
Vi kommer mellanlanda på Santorini 29 juni och stanna i Kamari ca ett dygn innan vi åker vidare till Naxos. Jag vill ha tips på vad vi måste se och göra när vi är på Santorini så kort tid! Bad, restauranger, shopping? / M & P |
|
||||
|
||||
Sv: Kortvisit på Santorini
Ja, som Du nog förstått av många Santorini-trådar här så är Santo inte i första hand något badparadis, även om det givetvis går bra att bada på många stränder, i Kamari o Perissatrakten. Norr om Kamari finns skapliga stränder t ex vid Monolithos, o söder om berget finns Perissa-Perivolousområdet med en del helt OK stränder. Längre sydväst finns Vlychada med en OK strand i spektakulärt bergslandskap!
Vad jag själv skulle betrakta som ett "måste" är en utflykt över till västra sidan så att Ni får se de otroliga vyerna över Calderan (De typiska vykortsbilderna!). Ni bör bege Er till endera Fira, Firostefani, Imerovigli och/eller Oia för att njuta av den fantastiska utsikten! Det finns flera bra restauranger där, men de är VÄLDIGT dyra om man vill ha utsikt över Calderan, så kolla prislistan innan Ni väljer restaurang!!! |
|
||||
|
||||
Sv: Kortvisit på Santorini
Här är en tråd med mina två favoritställen på Santo - gammal tråd men tipsen är lika aktuella i dag:
Länk Det ena är den häftiga stranden i Vlychada med månlandskap längs hela klippväggen (ser att varken min bild eller Jannes gör klippväggen riktig rättvisa, den är hur fascinerande som helst). Det andra, om man inte vill bada, är den gamla stadsdelen i Emporio, Castelli. Fantastisk by. |
|
|