|
||||
|
||||
Skall första ggn till Amopi / Karpathos - snabba svar tack :)
Hej! Vi är ett ungt par som för första gången ska till Karpathos/Amopi. Vi kommer bo på Lakki Studios och få tillgång till poolen på Aegean village. Men kommer självklart även bada i havet såklart!
Någon som har någon erfarenhet? Något tips på bra restauranger/tavernor? Finns det nån bra supermarket osv? Är det nått vi bör uppleva när vi är där? Alla tips är välkomna! |
|
|||
|
|||
Sv: Skall första ggn till Amopi / Karpathos - snabba svar tack :)
Hej!
Prata med personalen Aegean Village. De kan säkert ge er tips. Senast redigerad av Fixarpidde den 2010-06-22 klockan 23:10. |
|
||||
|
||||
Hej!
Massor av tips på både matställen och upplevelser hittar ni under Karpathos-fliken. Så även vad gäller stränder. Amopi har flera bra stränder och vi föredrog den lilla sten-/sandstranden strax intill busshållplatsen. Tyckte den var lite mysigare än den större sandstranden. Där ligger också Taverna Calypso som blir mitt mattips eftersom ni bor i Amopi. Vid våra sol-och-bad-dagar på Amopi blev det vår favorittaverna för lunch. De hade utmärkt mat och mycket trevlig service. Så här ser den ut: Därutöver är mitt tips någon dag med moppe bland bergsbyarna på ön och om ni vill uppleva någon strand som är ännu bättre än Amopi (som är mycket bra!) så ta en moppetur till Apela och/eller Achata (bästa stränderna jag besökt i Grekland). Vid vackert väder är det en fin natur-upplevelse även för den som inte älskar att ligga och pressa på stranden. Trevlig resa! Mats PS. Se flera Karpathos-bilder under min profil "Masse". DS. Senast redigerad av Masse den 2010-06-22 klockan 23:49. |
|
|||
|
|||
Hej
Det är några år sedan vi var på Karpathos men den bästa tavernan då tyckte jag var hos George som har en bondgård vid Amopi ligger uppe vid vägen en liten bit bort från stranden.Jag kommer ihåg att man går uppför backen vid Aegean village och till höger ut på slätten han hade en lite skylt vid vägen. Utsikten var helt enorm har inte sett någon vackrare vy tror jag. Såg inte så mycket ut för världen men kanon ställe och George själv var en riktigt skön snubbe |
|
||||
|
||||
Tack så hemskt mycket! Ska ta en kik på dina foton Masse!
Ps. Vilket kanonforum med trevliga människor detta verkar vara |
|
|||
|
|||
Åk till Spoa ta höger ned längs en vindlande serpentin väg till Agios Nikolaus. Inte den bästa stranden på denna gudomliga ö men definitivt en av de mest romantiska ställen man kan tänka sej. Har ni tur finns det miniräkor och fisk kakor på menyn för dagen. Hoppas ni kommer att trivas på öarnas ö.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin i ett molnigt Pigadia |
|
|