Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-25, 01:44
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Fyrhjuling + WiFi + bussnät

Jag och min sambo ska åka till Grekland mycket snart och funderar på Kefalonia och Lourdas med Airtours. Det verkar jättefint där och jag är lite trött på att ta färja från Aten.

Jag har några frågor till er:
1. Ungefär vad kostar en fyrhjuling per vecka? Jag har sett en "rental"-firma som hyr ut för €150/v, är det standard?
2. Hur är det med WiFi (gratis) i främst Lourdas, men också i Lassi och andra närliggande orter?
3. Hur går det med bussar mellan olika orter på kvällarna?

Tackar på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-25, 09:25
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Fyrhjuling + WiFi + bussnät

Citat:
Ursprungligen postat av insolazione Visa inlägg
Jag och min sambo ska åka till Grekland mycket snart och funderar på Kefalonia och Lourdas med Airtours. Det verkar jättefint där och jag är lite trött på att ta färja från Aten.

Jag har några frågor till er:
1. Ungefär vad kostar en fyrhjuling per vecka? Jag har sett en "rental"-firma som hyr ut för €150/v, är det standard?
2. Hur är det med WiFi (gratis) i främst Lourdas, men också i Lassi och andra närliggande orter?
3. Hur går det med bussar mellan olika orter på kvällarna?

Tackar på förhand!
1. Tycker det verkat dyr för en fyrhjuling jag betalar själv i år 22 euro/dag för en bil Toyota Yaris.

2. Tror inte att några internetuppkopplingar är gratis på Kefalonia.

3. Busstrafik på kvällar är nog sällsynt på Kefalonia.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-25, 10:11
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Sv: Fyrhjuling + WiFi + bussnät

Tack för svaren Panakakis! Tråkigt att höra om WiFi-uppkopplingarna Jag som trodde det hade blivit en oskriven regel på de grekiska öarna nu. Hittade tom gratis WiFi i en pytteliten by i närheten av Filoti på Naxos

Hur är turismen på Kefalonia i jämförelse med låt oss säga Kykladerna (där jag vanligtvis semestrar)?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-25, 11:02
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Fyrhjuling + WiFi + bussnät

Citat:
Ursprungligen postat av insolazione Visa inlägg
Tack för svaren Panakakis! Tråkigt att höra om WiFi-uppkopplingarna Jag som trodde det hade blivit en oskriven regel på de grekiska öarna nu. Hittade tom gratis WiFi i en pytteliten by i närheten av Filoti på Naxos

Hur är turismen på Kefalonia i jämförelse med låt oss säga Kykladerna (där jag vanligtvis semestrar)?
Jag är inte säker på om det finns WiFi-uppkoppling på Kefalonia men jag kan höra med min grekska vän på Kefalonia som arbetar inom datavärden.

Turismen på Kefalonia är vanligtvis en familj som tycker om att bada och någotsånär lungna kvällar. Det är alltså ingen ungdoms ö med festande dyngnet runt. Ön är stor och det finns mycket att upptäcka och undersöka. Det är min favorit Ö sedan 1992 när jag besökte Kefalonia första gången.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-25, 16:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 596
Standard Sv: Fyrhjuling + WiFi + bussnät

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Jag är inte säker på om det finns WiFi-uppkoppling på Kefalonia men jag kan höra med min grekska vän på Kefalonia som arbetar inom datavärden.
Det finns, i alla fall i Argostoli där jag surfat gratis via WIFI.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT