Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-28, 21:25
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Tunga väskor samt biluthyrare......

Hej!
Vi åker ner på lördag och funderar på 2 saker.....

Fråga 1: -Är det någon som varit på ön nyligen som kan rekommendera någon bra biluthyrare?

Fråga 2: Hur kinkiga var man med "överviktiga" väskor vid incheckningen för hemresan ...

Jag har varit på ön flera ggr på 00-talet, men är inte nyuppdaterad på detta.
Hälsar
C@nny
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-28, 22:27
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Jag flög hem från Skiathos nyligen med Novair och upplevde stor, stor noggrannhet vid incheckning i samband med hemresan.20 kg inklusive 5 kg handbagage. Jag råkade då själv ut för att få betala för övervikt för första gången någonsin i samband med resande-5 euro per kilo.
Funderar på att skaffa mig en "resevåg"-någon som har tips på sådan bra?
Vill inte råka ut för kostnader för bagageövervikt vid kommande resor.

eva b
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-28, 22:35
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av eva_bbe Visa inlägg
Jag flög hem från Skiathos nyligen med Novair och upplevde stor, stor noggrannhet vid incheckning i samband med hemresan.20 kg inklusive 5 kg handbagage. Jag råkade då själv ut för att få betala för övervikt för första gången någonsin i samband med resande-5 euro per kilo.
Funderar på att skaffa mig en "resevåg"-någon som har tips på sådan bra?
Vill inte råka ut för kostnader för bagageövervikt vid kommande resor.

eva b
Tack för svaret Eva!
Det var ju inte det man varit van vid tidigare ....
Vi hade så sent som i fjol, på Kefalonia, en (hel) del övervikt, men det var som vanligt ingen reaktion.
//C@nny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-29, 00:34
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 121
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Du får lov att skaffa en mindre resväska. Jag antar att du har kvar din gamla kontainer som vi släpade ner från lägenheten när du hade brutit hälsenan. Dom satte ju dubbla "Heavy" taggar på den väskan om jag inte minns fel.
Har ni barnvagnen med er så ska den ju inte räknas som bagage och med sopsäckar och packtejp så får man ju in några kilo extra där med
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-29, 09:25
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 351
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Min resevåg = badrumsvåg + make. Jag kommenderar upp make/väska på vågen, sen kryper jag ner på golvet och läser av vikten. Fungerar utmärkt!
Efter att ha lyft resväskor i ett antal år är han nu "mästare på vågen".
I höstas gick han förbi resebyrån som hade gissa-vikten-på-resväska,
Efter att ha lyft den svarade han 14.3 kilo. När de senare ringde och meddelade att han vunnit frågade han vad den vägde ... 14.3 kilo.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-29, 09:33
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Min resevåg = badrumsvåg + make. Jag kommenderar upp make/väska på vågen, sen kryper jag ner på golvet och läser av vikten. Fungerar utmärkt!
Efter att ha lyft resväskor i ett antal år är han nu "mästare på vågen".
I höstas gick han förbi resebyrån som hade gissa-vikten-på-resväska,
Efter att ha lyft den svarade han 14.3 kilo. När de senare ringde och meddelade att han vunnit frågade han vad den vägde ... 14.3 kilo.
Vad vann han??
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-29, 09:40
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Du får lov att skaffa en mindre resväska. Jag antar att du har kvar din gamla kontainer som vi släpade ner från lägenheten när du hade brutit hälsenan. Dom satte ju dubbla "Heavy" taggar på den väskan om jag inte minns fel.
Har ni barnvagnen med er så ska den ju inte räknas som bagage och med sopsäckar och packtejp så får man ju in några kilo extra där med
.....
Gamla synder.....
Som tur är bor jag ju i hus och behöver inte släpa väskan mer än till min carport nu .... Hälsenan har hållt sen dess oxå ....
Det blir 8:e gången med någon form av barnvagn, så det var ju ingen nyhet, däremot har jag hört att de blivit hårdare på Arlanda med extrapåfyllda barnvagnssäckar.... men vi tar ju bara med lilla sulkyn och blöjtiden är ju borta, så det blir ingen issue.
Resväskan är oxå ny.... men den är inte mindre .....Jag slog faktiskt viktrekord med den för 3 år sen oxå... Men behövde inte betala en spänn extra...."Problemet" gäller ju hemresan och att det är ganska okonsekvent vad gäller regler för vikt när man ska hem . Iofs har vi ju 20kg att disponera för lilltjejen oxå.... så det borde väl kanske räcka

Själv då... kör du med din gamla "Tågluffar-ryggsäck" LR.. ....
Fick du ta in den på Antiparos?, för jag antar att ni är framme ?? Ni kanske fastnade i båtstrejken LR?

//C@nny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-06-29, 09:44
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Min resevåg = badrumsvåg + make. Jag kommenderar upp make/väska på vågen, sen kryper jag ner på golvet och läser av vikten. Fungerar utmärkt!
Efter att ha lyft resväskor i ett antal år är han nu "mästare på vågen".
I höstas gick han förbi resebyrån som hade gissa-vikten-på-resväska,
Efter att ha lyft den svarade han 14.3 kilo. När de senare ringde och meddelade att han vunnit frågade han vad den vägde ... 14.3 kilo.
Räcker det inte med att ställa resväskan på vågen ...
//C@nny
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-06-29, 12:19
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 121
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
.....
Gamla synder.....
Som tur är bor jag ju i hus och behöver inte släpa väskan mer än till min carport nu .... Hälsenan har hållt sen dess oxå ....
Det blir 8:e gången med någon form av barnvagn, så det var ju ingen nyhet, däremot har jag hört att de blivit hårdare på Arlanda med extrapåfyllda barnvagnssäckar.... men vi tar ju bara med lilla sulkyn och blöjtiden är ju borta, så det blir ingen issue.
Resväskan är oxå ny.... men den är inte mindre .....Jag slog faktiskt viktrekord med den för 3 år sen oxå... Men behövde inte betala en spänn extra...."Problemet" gäller ju hemresan och att det är ganska okonsekvent vad gäller regler för vikt när man ska hem . Iofs har vi ju 20kg att disponera för lilltjejen oxå.... så det borde väl kanske räcka

Själv då... kör du med din gamla "Tågluffar-ryggsäck" LR.. ....
Fick du ta in den på Antiparos?, för jag antar att ni är framme ?? Ni kanske fastnade i båtstrejken LR?

//C@nny
Vi kör med ryggor, smidigast tycker jag. Vi sticker till Arlanda i natt.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-06-29, 13:27
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Vi kör med ryggor, smidigast tycker jag. Vi sticker till Arlanda i natt.
God tur ...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-06-29, 15:55
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 351
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

rebase! Han vann två tågbiljetter, 1:a klass, inkl. frukost/lunch - inom Sverige. Då gälde det att resa så långt som möjligt. Det blev Stockholm - Köpenhamn - det gick. December med justämning ... julebrygd ... tivoli.
Tänk ... bara genom att lyfta en resväska
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-01, 09:18
Svennis Svennis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

var på skiathos senast v23. vi hyr alltid ( sedan 5 år tillbaka) av "rent a motorbike" FLORIS GEORGE, kanonbra sevice, ärlig och backupp vid ev behov av hjälp.
det ligger högst upp, sedan till vänster från huvudgatan i staden. gul fasad mot gatan. (rakt fram i korsningen ligger Tavernan Polikratis med kanonbra mat, priser och mkt. trevlig ägare och personal.)
www.skiathoshire.gr
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-01, 19:48
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 764
Standard Sv: Tunga väskor samt biluthyrare......

Citat:
Ursprungligen postat av Svennis Visa inlägg
var på skiathos senast v23. vi hyr alltid ( sedan 5 år tillbaka) av "rent a motorbike" FLORIS GEORGE, kanonbra sevice, ärlig och backupp vid ev behov av hjälp.
det ligger högst upp, sedan till vänster från huvudgatan i staden. gul fasad mot gatan. (rakt fram i korsningen ligger Tavernan Polikratis med kanonbra mat, priser och mkt. trevlig ägare och personal.)
www.skiathoshire.gr
Hej Svennis!
Tack för svaret.
Menar du alltså att du står med ryggen mot havet och är längst upp på Papadiamantis, och sedan till vänster (riktning Megali Ammos) ?
Har de vettiga priser?
Hmm... jag får inte länken att fungera?

Hälsningar
C@nny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT