Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-04, 13:24
Premiärresenären Premiärresenären är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard Internetcafé på Naxos

En riktigt kontorsråtta som jag har nu, någon dag innan avresa, svårt att säga hej då till min PC. Många av hotellen och rumsuthyrarna lockar med gratis internetuppkoppling, men det hjälper ju inte långt om man inte har en egen dator med sig.
Så...finns det intenetcaféer på Naxos, Paros, Antipros och Sifnos???
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 13:25

Standard Sv: Internetcafé på Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Premiärresenären Visa inlägg
En riktigt kontorsråtta som jag har nu, någon dag innan avresa, svårt att säga hej då till min PC. Många av hotellen och rumsuthyrarna lockar med gratis internetuppkoppling, men det hjälper ju inte långt om man inte har en egen dator med sig.

Så att jag slipper ta med mig datorn, men ändå kan kolla priser, färjetider osv via nätet på plats.
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 13:32
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är lugnt. Du finner internetcaféer på samtliga öar du ska besöka.
Därtill har de flesta hotellen med reception en gästdaator att låna.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 13:44

Ni är alla så fantastiska med att svara snabbt.
Tack Arne. Nu blir det verkligen semester (ingen dator att släpa på), men ändå möjlighet att koppla upp sig för litet framförhållning under resan (rum od)
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 16:59
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Boka rum via nätet är ingen jättebra idé när du redan nästan är där, det blir nästan alltid dyrare då.

Och är en by tillräckligt stor för att internetkafé så har den ofta båtkontor också, där kan du fråga gratis. Även om gtp numera verkar stämma väldigt bra med verkligheten så skulle jag aldrig låta bli att kolla med båtkontoret om båten verkligen går och om det finns fler alternativ.
Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 22:25
icca icca är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Premiärresenären Visa inlägg

Hej, har just vart på naxos, o vi hade trådlöst internet på vårat hotel. jag köpte mej en liten 10 tums dator innan jag åkte, min lilla resedator, perfekt. Jag var ofta på en bup som heter Prime, o där hade dom trådlöst, nästan alla ställen har det, men dom är låsta, så det är bara att be om deras lösen, så löser det sig
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 06:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vad gäller färjeavgångar kan som inkfish skriver båtkontoret och hamnpolisen ha ovärderliga kunskaper som du inte hittar på internet. Nu när hösten närmar sig kan det vara klokt att kolla någon dag eller ett par innan vad som är på gång med väder och vind samt läget på strejkfronten.

Vill slå ett slag för gammal hederlig ö-luffning där du väljer rum på plats särskilt nu när högssäsongen närmar sig sitt slut. Om nu inte kraven är väldigt specifika eller familjen väldigt stor är det enkelt att välja boende på alla de öar du nämner. Antalet turister brukar minska ganska påtagligt i slutet av den här och kommande vecka.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.