|
||||
|
||||
Recept på tirokafteri
Tirokafteri - Fetaostsallad
200-300 g fetaost 2-3 dl grekisk yoghurt vinäger vitlök oregano 1-2 tsk cayenne- eller chilipeppar Mosa fetaosten med yoghurten, ganska grovt, blanda i vinäger, vitlök, oregano och cayenne- eller chilipeppar. Servera kyld. Var inte rädd för mängden peppar, det ska vara "bett" i salladen! === Ur boken "Ett kök i Arkadien" av Annelie Ewers |
|
||||
|
||||
Sv: Recept på tirokafteri
Hamnar alla recepten i forumet under Matrecept, eller måste man söka i forumet efter dem Janne?
Göran |
|
||||
|
||||
Citat:
Janne: skulle det inte kunna finnas en receptbank på Kalimera, där grekiska recept som folk skickar in samlas, typ Kalimeras Kulinariska Trädgård Ruby: använde du cayenne- eller chilipeppar i Tirokafterin du hade med dig? |
|
||||
|
||||
Citat:
En gång använde jag vitlökspulver när vi hade slut på färsk vitlök, men det blev inte bra. Ruby |
|
||||
|
||||
På listen till vänster under "Om Grekland" finns "Matrecept"
Min fråga till Janne gällde om de recept man skrev i forumet hamnade där eller om man måste skicka in de i ett separat mejl. Det hade ju varit bekvämt om det skedde automatiskt (men det tror jag inte att de gör) Göran Senast redigerad av Goliat den 2005-11-15 klockan 00:22. Anledning: Förtydligande |
|
||||
|
||||
Citat:
Mat har jag läst om där, men inte recepten. Men så bra, då finns det ju redan |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
|||
|
|||
Tack Ruby för denna recept! Skall testas snarast, det var så gott!
Gita |
|
||||
|
||||
Om det inte är allt för krångligt tekniskt kanske Janne kan kopiera alla recept och lägga i receptbanken. Jag brukar bara skicka mina till forumet och många andra gör ju likadant. Sen finns dom ju utspridda lite här och var. Gamla forumet innehöll många läckerheter.
Eva |
|
|