|
||||
|
||||
Vad är BB-kod?
Nu har det hänt igen. Nåt som jag inte förstår.
Kollade på 'Vilka besöker forumet just nu' och vad ser jag? Jo, någon som "Tittar på BB-kod". Såklart har jag letat 'överallt' men hittar inte vad det är eller var man kan titta på det. So do you know?? |
|
||||
|
||||
Sv: Vad är BB-kod?
När vi ändå är inne på avdelningen "vad i h-skotta tittar de på", undrar jag om detta:
"Tittar på ett ämne @" Känner mig totalt Karin fattar noll, som vanligt... |
|
|||
|
|||
Googlade lite - och hittade lite förklaringar, tex.
Du kan använda BB-kod, en förenklad version av HTML, i dina inlägg för att skapa vissa effekter. tex. Text (Fet text) Text (Kursiverad text) . . . Blev du något klokare av det? Gita PS. Det gick inte att kopiera in det så som det står, utan det blir resultat direkt - det skall stå så här: [b] och sedan texten som man vill ha fetmarkerad och sedan avslutar man med samma tecken med en slash framför. Jag fattar, men ett papegojmärke till den som fattar vad jag menar... |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hej! När det står att någon tittar på BB-kod så betyder det att man läser i FAQ och har klickat på länken med exempel på olika VB-koder, alltså inte BB, även om det står så när man kollar vad användaren just nu gör!
Calle (som i stället läser Da Vinci Koden!) |
|
||||
|
||||
Citat:
Men Calle: Menar du alltså att BB-kod är detsamma som VB-kod? Och varför står det i så fall inte "Tittar på VB-kod" när man kollar i FAQ? |
|
|||
|
|||
BB-koding er forenklet html-koding. Som når man f.eks. setter <b> foran og </b> bak ord for å utheve ordet. Det er mulig at det ligger tilgjengelig her i forumet, uten at jeg har lett rundt for å finne det...
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
BB-kod Papegojmärke 5-öringen köttbullar Da Vinci koden Franz Kafka |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Sorry, jeg så bare spørsmålet til Elisabet og ønsket og svare på det. Synes egentlig at ganske mange av trådene "sklir ut" for tiden, og jeg orker ikke/har ikke tid til å lese alle innleggene.
|
|
|