|
||||
|
||||
Packmopedturneen 2010
På lørdag reiser vi til Sverige på vår årlige Packmopedkonsert. I år skal vi til Kil. Noen av årets musikere er Plura, Ola Magnell (en av mine absolutte favoritter), Sara Løfgren, Dregen og turneens grunnlegger Gøran Samuelsson. Dette er absolutt en av sommerens musikalske høydepunkt!
Jeg gleder meg! Astri |
|
||||
|
||||
Sv: Packmopedturneen 2010
Härligt o höra att ni åker ända från Oslo för detta. Vi ska se/lyssna på packmopparna på fredag här i Kristinehamn. Det brukar vara mysiga framträden.
|
|
||||
|
||||
Och nästa onsdag är de i Åmål Tyvärr () är jag i Grekland då så jag missar detta
Malin |
|
||||
|
||||
Ja, det pleier å være veldig god stemning på de konsertene.
Vi hadde med oss Gøran til Hellas ifjor, hvor han var med og spilte på en konsert på Kalymnos. Astri |
|
||||
|
||||
Måste skratta åt mig själv jag trodde att ni skulle resa från Oslo på en packmoped.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja, det hadde vært litt av et syn for guder. Vi hadde ikke kommet til svenskegrensen engang!
Astri |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Han har så mange flotte tekster. Har vært på to konserter med han. En i Oslo og en i Stockholm. Topp!
Astri |
|
||||
|
||||
Er nå tilbake etter en FANTASTISK konsert i Kil.
Stemningen var fantastisk og jeg fikk oppleve to nye artister, Sara Løfgren og Dregen. Det var energi på scenen!!! Alle som bor i Värmland og har en mulighet, bør oppleve dette! Ola Magnell var i godt gammelt slag, helt fantastisk, det samme gjaldt de andre musikerene. Astri |
|
||||
|
||||
Hur var Plura?
|
|
||||
|
||||
Han var fantastisk! Det ble liv da han sang Somliga går i trasiga sko og konserten ble avsluttet med pojkar, pojkar, pojkar. Det er den beste Packmopedkonserten jeg har vært på hittil. Man blir bare glad!
Astri |
|
|||
|
|||
Kul å höra att de var bra! Tyvärr missade vi dom i år. Men det är ju en UPPLEVELSE att se gänget ute på våra vägar ! Göran är en hjälte som får till det så bra. "Dä årner säj allti".
Lena |
|
||||
|
||||
En liten anekdot från spelningen i Kristinehamn: Dregen hade en litografi till salu, överenskom om pris i pausen. Efter spelningen betalade jag Dregen och bad honom skriva en text på ett kort. Detta gjorde han, och lämnade även pennan till mig. Skulle gå iväg och hämta konstverket, då bröt erbjudandena loss "du får hundra spänn för pennan" "du får femhundra av mig", tror ni jag sålde den.--nej. Den ska tillsammans med kortet och biljetten finnas med i rammonteringen. Att transportera hem det hela i spöregn på cykel var ju en historia för sig, men det gick bra. Och spelningen var ju naturligtvis dôbra.
|
|
||||
|
||||
Här har ni Plura när dom passerar här hemma.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Astri |
|
|